בעולם הערבי, וגם בסוריה עצמה, שם חוסל היום (שישי) מוסטפא באדר א-דין, מפקד הזרוע הצבאית של חיזבאללה ויועצו האישי של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה - יש לא מעט שונאים.

באדר א-דין הוא אחיה של אלמנת עימאד מורנייה, ויורשו בתפקיד המפקד הצבאי של חיזבאללה, אחרי שמורנייה חוסל בדמשק ב-2008. בית הדין הבינלאומי המיוחד ללבנון, האשים אותו במעורבות בהתנקשות בחייו של ראש הממשלה הלבנוני לשעבר רפיק חרירי ב-2005. בנוסף, הפנו לעברו אצבע מאשימה באחריות לשורה של התנקשויות בחייהם של בכירים פוליטיים בלבנון.

באדר א-דין נולד בעיירה ע'בירי באפריל 1961. עד 1982 היה חלק מכוח 17 של פת"ח בביירות. לאחר מכן הוא הצטרף לחיזבאללה, יחד עם גיסו מורנייה. הוא חבר במועצת השורא של הארגון השיעי בלבנון, ונחשב לראש יחידת המבצעים מעבר לגבולות.

בנוסף, לכוויית יש אינטרס מובהק בחיסולו, שכן הוצא נגדו גזר דין מוות על חלקו במתקפות הרימונים ב-1983 על שגרירות ארה"ב, צרפת ושדה התעופה. הוא נכנס למדינת המפרץ עם דרכון לבנוני הנושא את השם אליאס פואד סאעב, ונעצר על ידי הרשויות בכוויית חודש לאחר 17 פיגועים שאירעו ביום אחד - ה-13 בדצמבר 1983. מורנייה "דאג" לו כאשר חטף ארבעה אזרחים זרים בלבנון, וביקש לשחרר אותו יחד עם 16 העצורים הנוספים. לאחר מכן חטף מורנייה מטוס השייך לחברת התעופה הכווייתית כדי לשחרר את הגיס, שרגלו נקטעה בכלא הכווייתי והורכבה לו רגל תותבת. לבסוף, באדר א-דין המכונה בפי חבריו "דו אלפקאר", נמלט מהכלא לאחר שנשיא עיראק לשעבר סדאם חוסין פלש לכוויית ב-1990.


על פי משרד האוצר האמריקאי, באדר א-דין מפקד אישית על פעילות חיזבאללה בסוריה, ומשתתף קבוע בדיונים של ראשי הצבא והביטחון הסוריים עם הנשיא בשאר אסד, וגם בדיונים של נסראללה. "לא אחזור מסוריה אלא כחלל או כמי שמניף את דגל הניצחון", אמר באדר א-דין לפני כמה חודשים.

בחיזבאללה עצמו לא ממהרים להפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל באחריות לחיסולו של הבכיר. ערוץ "אל-מנאר" מסר כי הארגון החל בבדיקת האירוע ובוחן האם הפיצוץ שבו נהרג באדר א-דין נגרם מירי ארטילרי או תקיפה אווירית. בהודעה הרשמית של הארגון הוזכרה תפילת "נפילת הקדושים" של באדר א-דין והוסיפו: "הנה המפקד הבכיר מוסטפא באדר א-דין חוזר היום כחלל במערכה בסוריה כשהוא עטוף בגדל הניצחון לאחר שפעל קשה בהתמודדות מול ארגוני הטרור בסוריה שמהווים ראש החנית ליישום המדיניות של ארה"ב וישראל באזור".

לאחר מכן, האשים את ישראל בחיסול - חבר פרלמנט לבנוני מארגון חיזבאללה. הוא ציין כי חיזבאללה יגיב על כך "בזמן המתאים". "זו הכרזת מלחמה ולא צריך להקדים את החקירה אבל בפירוש ישראל היא שעומדת מאחורי כך", אמר נוואר אל-סאהלי בתחנת הטלוויזיה הנשלטת ע"י חיזבאללה, אל-מנאר. "ההתנגדות תבצע את המתחייב בזמן המתאים" , הוסיף אל-סאהלי.