סוכנות צרפתית דיווחה היום (שבת) כי במטוס EgyptAir שהתרסק ביום חמישי לתוך הים על 66 נוסעיו, הופיעו סדרה של אותות המעידים על זיהוי עשן טרם ההתרסקות. דובר החברה מסר כי האותות לא חושפים מה המקור לעשן, ומקור סיפר לסוכנות הידיעות כי אם הייתה פורצת שריפה במטוס היא הייתה מפעילה מספר סימני אזהרה ואילו פיצוץ לא היה מפעיל אותם. עם זאת, לא נשלל אף תרחיש. 



נמצאו חלקי גופות וחפציהם האישיים של הנוסעים כשהם צפים כ-290 ק"מ מצפון לאלכסנדריה, וגם פסולת נוספת מהמטוס. ניתוח של הפסולת ושל הקופסאות השחורות מהווה את המפתח להבנת סיבת ההתרסקות.



כידוע, ביום חמישי מטוס מדגם איירבוס A320 מחברת התעופה המצרית EgyptAir שהיה בדרכו מפריז לקהיר עם 66 נוסעים ואנשי צוות, בהם שלושה ילדים, נעלם מהרדאר מעל הים התיכון. בין 66 הנוסעים ואנשי הצוות הנוסעים היו 30 אזרחים מצריים, 15 צרפתים, בריטי אחד ובלגי. בחשבון הטוויטר של החברה נכתב כי "גורם בה אמר שטיסה MS804, שיצאה מפריז ב-23:09 שעון מקומי בדרכה לקהיר, נעלמה ממסכי המכ"ם". ציוצים מאוחרים יותר ציינו שהמטוס, שטס בגובה של 37 אלף רגל, היה 16 ק"מ בתוך המרחב האווירי המצרי כשאבד אתו הקשר ב-3:45 שעון ישראל.



הטייסים שלחו איתות שהתקבל על ידי צבא מצרים, ופקחי מגדל הפיקוח ביוון אמרו כי הם שוחחו עם הטייס בעת שהמטוס היה מעל המרחב האווירי היווני ויספרו שהוא לא דיווח על בעיות. אתמול איתר צבא מצרים את שרידי המטוס ונוסעיו הוגדרו רשמית כהרוגים.



שרידי המטוס המצרי. צילום: ללא קרדיט



הסיבה לאירוע טרם התגלתה. צילום: ללא קרדיט



נמצאו כ-290 ק"מ צפונית לאלכסנדריה. צילום: ללא קרדיט