בנאום תקיף במיוחד שנשאה מועמדת המפלגה הדמוקרטית בדרך לנשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון, הערב (חמישי) בסן דייגו, היא אמרה על טראמפ: "סביר ביותר שהוא ינהיג אותנו לתוך עימות. מדינות כמו רוסיה וסין פעמים רבות עובדות נגדנו, לכן עלינו לעמוד על שלנו ולמצוא את המכנה המשותף כשאפשר".



"אני אשאיר לפסיכיאטרים להסביר את חיבתו לעריצים", אמרה קלינטון בהקשר להתבטאויותיו של טראמפ לטובתם של פוטין וקים ז'ונג און, "אני פשוט תוהה איך מישהו יכול כל כך לטעות במיהם חבריה האמיתיים של אמריקה".

"הוא שומר את התוכנית שלו בסוד. הסוד הוא שאין לו מושג מה לעשות עם דאעש", תקפה קלינטון, "הוא אמר: 'אולי סוריה צריכה להיות אזור חופשי לדאעש' ואז הוא אמר שאנחנו צריכים לשלוח עשרות אלפי חיילים על הקרקע להילחם בדאעש. זה ברור שאין לו מושג על מה הוא מדבר . אנחנו יכולים להיות בטוחים שהוא מסוגל לעשות חלקם או את כולם - לפתוח במלחמה על הקרקע, להטיל נשק גרעיני... הצעתו לאסור מיליארד וחצי מוסלמים מלהגיע לארה"ב - זה הישג תעמולתי ענק לדאעש. לא נוכל לקחת את הסיכון הזה. זה לא תוכנית מציאות, זו המציאות עצמה".

"לנשיא יש את האפשרות המקודשת לשלוח את חיילינו. הם נותנים את הכל. עבדתי לצד גנרלים, נלחמתי לתמיכה גדולה יותר לווטראנים שלנו. אנחנו לא יכולים להפקיד את חייהם בידיו של דונלד טראמפ", הוסיפה המועמדת לנשיאות. 


 
"אנחנו צריכים להישאר נאמנים לערכים שלנו. טראמפ אומר - שהעולם צוחק עלינו, הוא אומר את זה במשך עשורים. הוא רכש פרסומות ואמר שהעולם צוחק עלינו בתקופת רייגן. הוא טעה אז והוא טועה כיום - אדם שיש לו כל כך מעט ביטחון באמריקה רוצה להיות הנשיא שלנו?", שאלה קלינטון.

"אין מדינה בעולם שיכולה להתחרות בנו", חרצה המועמדת לנשיאות, "האמריקאים עובדים קשה יותר וחולמים בגדול יותר ולא מפסיקים לנסות להפוך את המקום שלנו לטוב יותר".
קלינטון הזכירה את אמירותיו הפוגעניות של טראמפ כלפי נשים ואמרה: "אמריקה מתנגדת למדינות שמתנהגות כלפי נשים כפחות מאנושיות, מה קרה לדוגמא שאנחנו מהווים לאחרים? ומר טראמפ, כל פעם שאתה מעליב מוסלמים או מקסיקנים, אל תשכח שהרבה מהם משרתים ולוחמים בכוחות הצבא שלנו. דונלד טראמפ יכול ללמוד משהו מהם".
קלינטון הוסיפה והסבירה על "הטמפרמנט שצריך כדי להיות המפקד העליון", כדבריה, "לעשות את ההחלטה הנכונה דורשת יכולת להקשיב לדעות של אנשים אחרים ודרושה ההבנה שאתה לא יודע הכל. אם אתה תמיד תחשוב שאתה צודק - אף פעם לא תשאל את עצמך את השאלות הקשות".
"דמיינו שהוא זה שצריך לשלוח את בני משפחתכם לקרב האם אנחנו רוצים שהוא יחליט את ההחלטות הקשות? אנחנו רוצים את אצבעו קרובה לכפתור? לי יש אמונה שארה"ב תעשה את ההחלטה הנכונה, לבחור בו תהיה טעות היסטורית. יהרוס את העבודה שעשו במשך עשרות שנים רפובליקנים ודמוקרטים גם יחד".