"משביע רצון": פומיפון אדוניאדט, מלך תאילנד, בן ה-88, הראה סימנים של שיפור במצבו לאחר שקיבל טיפול כנגד מים במוח, מסרה היום (ראשון) לשכת בית המלוכה. אדוניאדט הומלך בשנת 1950 והוא המלך המכהן את תקופת הכהונה הארוכה ביותר בעולם. עקב בעיות רפואיות שונות, בין היתר זיהומים חיידקיים, קשיי נשימה ובעיות לב, הוא אושפז במשך שנה בבית חולים עיר הבירה התאילנדית, בנגקוק. הוא נראה לאחרונה בפומבי בינואר, כאשר שהה מספר שעות בביקור בארמון שלו בבנגקוק.



המלך, שחגג 70 שנות שלטון בתשעה ביוני בטקסים רבים ובין היתר בטקס דתי שהובל על ידי 770 נזירים בודהיסטים, נתפס כדמות מאחדת במדינה שהתמודדה במשך עשורים עם אי שקט פוליטי שלעתים קרובות היה קטלני ולווה במהומות אלימות. בכמה הזדמנויות במהלך השנים המלך אף התערב כשהיו אירועים שאיימו לגרור את המדינה למשבר. החשש ממצב בריאותו יצר את הרקע להפיכה, לאחר שיותר מעשור שרר יחסית שקט פוליטי בתאילנד ולפני שנתיים הצבא תפס את השלטון בהפיכה.



חגיגות יום ההולדת ה-88 של מלך תאילנד. צילום: רויטרס
חגיגות יום ההולדת ה-88 של מלך תאילנד. צילום: רויטרס



הארמון המלכותי מסר כי הבדיקה הרפואית של המלך הראתה שאין לאדוניאדט יותר מים במוח, או הידרוצפלוס - מצב קטלני שבו יש עודף של הנוזל השדרתי, נוזל המרפד את המוח ומביא איתו חומרים מזינים חיוניים. "מבדיקת רנטגן שנערכה ללא הרדמה ב-14 ביוני, נמצא כי להוד מלכותו היה יותר נוזל על מוחו אך כעת התוצאות משביעות רצון", הארמון אמר בהצהרה.






יש לציין כי פרסום ידיעות על משפחת המלוכה נתונות לפיקוח הדוק בתאילנד. קיימים חוקים המגנים על המלוכה מעלבונות, השמצות או איומים על המלך, המלכה ויורש העצר ולכן יש לקחת בערבון מוגבל את הפרטים שפורסמו על מצבו ויתכן כי מצבו קשה בהרבה ובלשכתו חוששים מהיום שלאחר מותו.