מראה חריג בקונגרס האמריקאי: נציגי המפלגה הדמוקרטית יושבים על רצפת הקונגרס כבר יותר מ-14 שעות במחאה על סירוב המפלגה הרפובליקנית להעלות להצבעה חקיקה לפיקוח על נשק. הדמוקרטים טענו כי ימשיכו את "מחאת הישיבה" (Sit-in) גם היום (חמישי), עד שנציגי המפלגה הרפובליקנית יענו לדרישה, אותה העלו בעקבות הטבח באורלנדו – אירוע הירי הקשה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית. 

עשרות דמוקרטים הציפו חדר דיונים בבית הנבחרים האמריקאי. ההנהגה הרפובליקנית סגרה את המצלמות שמשדרות מהקונגרס. דמוקרטים רבים נשארו במקום גם למהלך הלילה. 

בהמשך היום הצביעו הרפובליקנים על פיזור הקונגרס עד הרביעי ביולי וקטעו בכך הניסיונות הדמוקרטיים. 

הדמוקרטים דרשו להעלות להצבעה חוק שיחייב בדיקות רקע קפדניות יותר לרוכשי נשק כמו גם מניעת מכירה לאנשים הנמצאים ברשימות פיקוח של הממשלה. המחאה היא יוזמתו של ג'ון לואיס, דמוקרט ממדינת ג'ורג'יה ומוותיקי מחאת האפרו-אמריקאים בשנות השישים למען זכויות האזרח. 
 
לואיס נאם ניאום נרגש ואמר "הציבור האמריקאי רוצה שנעשה משהו. יש לנו מחויבות מוסרית, משימה ומנדט לעשות משהו", לואיס אמר לקול תשואות ודרש מחבריו למפלגה "לעולם לא להרים ידיים". 

מאז הטבח באורלנדו ניטש ויכוח קשה בין הרפובליקנים לדמוקרטים. הדמוקרטים רואים בטבח תולדה של הזמינות המוחלטת של נשק חם ברוב מדינות ארצות הברית, בעוד הרפובליקנים מדגישים את העובדה כי היורה בא מרקע אסלאמי-קיצוני ורואים בטבח חלק מניסיונות טרור שפיקוח הוא לא הדרך הנכונה להתמודד עמם. בטבח, שאירע מוקדם יותר החודש במועדון לילה להט"בי באורלנדו שבפלורידה, נרצחו כחמישים בני אדם. היורה, עומאר מאטין, נשבע אמונים לדאעש לפני הירי, והארגון לקח עליו אחריות.