כלי התקשורת הטורקיים החלו לפרסם פרטים ראשוניים אודות שלושת המחבלים שביצעו את מתקפת הטרור בנמל התעופה אתאטורק באיסטנבול בשבוע שעבר, וככל הנראה היו משויכים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הרשויות בטורקיה סיימו את נתיחת שלוש הגופות, ומסרו כי שניים מהם הם אזרחים זרים, והשלישי הוא טורקי, זאת בניגוד להערכות ראשוניות כי כל השלושה היו זרים.



על פי הפרסום, שני התוקפים שנושאים דרכונים רוסיים הם ראקים בולגרוב וואדים עותמנוב. זהותו של האחרון נלקחה מצילום של דרכונו במשרד נדל"ן באזור אל-פאתח, שם ביקש לשכור דירה. עוד דיווחו כלי התקשורת, כי כוחות הביטחון מצאו מחשב נייד בפח אשפה סמוך לבית שני המחבלים, ויש ניסיון להגיע למידע המאוחסן בו.



בינתיים, בית המשפט האריך את מעצרם של 13 חשודים, בהם שלושה זרים, שנעצרו במסגרת חקירת הפיגוע הקשה. 



שלושת המחבלים מאיסטנבול. צילום: מצלמות האבטחה
שלושת המחבלים מאיסטנבול. צילום: מצלמות האבטחה



העיתון הטורקי "האברטורק" פרסם בסוף השבוע תיעוד ראשון של שלושת התוקפים שביצעו את הפיגוע המשולב. בתמונות, שנלקחו ממצלמות האבטחה של שדה התעופה, ניתן לראות את שלושת המפגעים בשדה התעופה, ככל הנראה אוחזים בקלצ'ניקוב ועם תיקי גב. בנוסף, ניתן לראות את אחד מהם שהיה על פי העדויות הראשון שפתח בירי ביום שלישי שעבר. עדי הראייה סיפרו כי הוא היה "לבוש כולו בשחור", ואכן בתמונות שפורסמו ניתן לראות אותו בבגדים שחורים, ובנפרד משני חבריו הנוספים, שככל הנראה ניצלו את המהומה שפרצה כדי להיכנס לתוך אולם הנוסעים בשדה התעופה ולפוצץ את עצמם.



בפיגוע נרצחו 45 בני אדם, מרביתם אזרחי טורקיה, ונפצעו כ-250 נוספים. בנרצחים שלושה פלסטינים: סונדוס א-באשה מהעיר קלקיליה ובנה רייאן מוחמד שרים (3), שנפטר בשבת מפצעיו, וכן נסרין חמאד מהעיירה עראבה שליד ג'נין.