המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, הכריז היום (שבת) במסיבת עיתונאים כי מושל אינדיאנה, מייק פנס, יהיה מועמדו לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית. בבחירתו בבפנס מעוניין טראמפ למשוך מצביעים שמרנים, שמראים הסתייגות מחלק מהתבטאויות העבר הגסות של המיליארדר הניו-יורקי.



במסיבת העיתונאים אמר טראמפ: "מושל אינדיאנה, מייק פנס הוא הבחירה הראשונה שלי. אני מעריץ את העובדה שהוא נלחם למען העם והולך להילחם בשבילכם, הוא איש של כבוד ויושר והוא מוביל את מדינתו בצורה טובה למרות מדיניותו של הנשיא אובמה". טראמפ הוסיף ביקורת על המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון: "תראו איזה הבדל בין הילרי קלינטון למייק פנס, מושל אינדיאנה לעולם לא יפחד לומר את המילים טרור של אסלאם קיצוני".



טראמפ בהכרזה. צילום: רויטרס
טראמפ בהכרזה. צילום: רויטרס




"אני מקבל את ההזמנה שלך לרוץ ולשמש כסגן נשיא ארצות הברית של אמריקה", אמר פנס ושיבח את טראמפ: "דונלד טראמפ הוא איש טוב והוא יהיה נשיא מצוין של ארצות הברית". 



פנס גבר על פוליטיקאים בולטים אחרים שטראמפ שקל כסגנו, ביניהם יו"ר בית הנבחרים לשעבר ניוט גינגריץ'. ברשת CNN דווח כי גם קונדוליזה רייס, מזכירת המדינה לשעבר בממשלו של ג'ורג' בוש הבן, הוצעה לטראמפ כמועמדת, אולם הוא אמר כי חילוקי הדעות ביניהם בנושא המלחמה בעיראק גדולים מדי. מועמד נוסף שנחשב היה למוביל, הוא מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי, שהתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, אך פרש והביע את התמיכתו בטראמפ.



מייק פנס בהכרזה על מועמדותו. צילום: רויטרס
מייק פנס בהכרזה על מועמדותו. צילום: רויטרס