דאעש פרסם היום (ראשון) במגזין החודשי שלו "דאביק" גילוי דעת בו הוא מסביר את הפילוסופיה שעומדת מאחורי פעולות ארגון הטרור, שאחראי למותם של אלפים בתקיפות שבוצעו בכל העולם. בכתב העת הנוכחי דאעש מכסה מספר נושאים בהם האידאולוגיה מאחורי המתקפות, הסיבה שהם מתעבים נשים מערביות, וגם מעניקים עצות לג'יהאדיסט המתחיל: "אל תתכנן תכניות מסובכות, במקום זה תפעל בצורה פשוטה ואפקטיבית. אם אתה רוצה להשיג נשק, תשתמש בו מהר ככל האפשר ובמקום שבו הוא יגרום להכי הרבה נזק ופאניקה. תגרום למוות ותפצע את אויבי אללה, הלא מאמינים. כמו שהארגון זורע פחד בארצות האסלאם, כך אתה צריך לעשות במולדתם של הלא מאמינים". באופן ביזארי, בתוך המנשר מלא השנאה הוסיף הארגון תמונות של לוחמים עם חתלתולים.



כאמור, דאעש לא חוסך דעתו על נשים מערביות בגיליון ה-15 של המגזין ואומר כי הן לא מתנהלות בביישנות אלא כמו "שפחות".  בהסבר מדוע הארגון אינו אוהב נשים חופשיות, נכתב כך: "הן לא צריכות להיות אמא, רעייה או שפחה, אלא הן עובדות כמו גברים, שולטות כמו גברים ומקיימות יחסי מין כמו חיות, בלי מודעות לזה שהאל צופה בהן ובשותף שלהן לפשע". הארגון מותח ביקורת גם על צ'רלס דרווין, קרל מרקס, פרידריך ניטשה וזיגמונד פרויד.



"שונאים ליברלים סוטים"


דאעש לקח אחריות במהלך הכתבה על מספר דקירות שהתרחשו באוניברסיטה בקליפורניה בשנה שעברה, והתייחס גם לירי באורלנדו: "לאחר ההתקפה המבורכת על סדום, מועדון הלילה הסוטה, פוליטיקאים אמריקאים רצו לאור הזרקורים וגינו את הירי. הם קראו לזה פשע שנאה, פעולת טרור ואקט של אלימות חסרת פשר". בתגובה להאשמות אמר הארגון: "פשע שנאה? כמובן. מוסלמים שונאים ליברלים סוטים".



במנשר השנאה שפרסם הארגון שאורכו מעל ל-45 אלף מילה, הוא גם מתייחס לשותי קפה ולאנשים שנועלים נעלי טימברלנד: "עיקר העניין הוא שיש מטרה לטרור שלנו, למלחמה, לאכזריות ולברוטליות. עד כמה שעיתונאים ליברלים היו רוצים שתאמינו שאנחנו עושים מה שאנחנו עושים פשוט כי אנחנו מפלצות חסרות הגיון מאחורי הפעולות שלנו, המציאות היא שאנחנו ממשיכים לנהל מלחמה מחושבת שהמערב חשב שסיים איתה לפני שנים. אנחנו ממשיכים לגרור אתכם יותר ויותר עמוק לתוך ביצה שחשבתם שכבר ברחתם ממנה רק כדי להבין שאתם תקועים עמוק יותר בתוך מימיה העכורים. כל זה קורה בזמן שאנחנו מציעים לכם דרך החוצה בתנאים שלנו. אז אתם יכולים להמשיך להאמין שמדובר ב'טרוריסטים נתעבים' ששונאים אתכם בגלל הלאטה והטימברלנד שלכם ולהמשיך לבזבז סכומי כסף מגוחכים כדי לנסות לנצח".