אסון שני בשבוע: פעוט בן שלוש נמצא במצב קשה לאחר שנפל היום (שבת) מרכבת הרים בת 78 שנים בפארק שעשועים בפנסילבניה, ארצות הברית. הילד, שזוהה כדקלן מקליין, כנראה לא חגר חגורת בטיחות כשעלה על הרכבת יחד עם אחיו בן השבע בפארק Idlewild and Soak Zone. מחקירה ראשונה של האירוע עולה כי הילד נחבט בראשו לאחר שנפל מגובה של כ-10 מטרים. עדי ראייה מסרו שהוא היה בהכרה ודיבר עם הוריו כשהובהל לבית החולים לילדים בפיטסבורג במסוק.



דובר פארק השעשועים, ג'ף קרושאור, לא יכול היה לאשר אם רכבת ההרים מעץ הפסיקה לפעול אך האתר סגור כעת לבדיקה. רכבת ההרים בפארק נפתחה למבקרים בשנת 1938 והיא עוברת סביב גבעה מיוערת. כרגע בודקים מדוע ילד צעיר כל כך הותר לעלות עליה והאם נדרשת אכיפה גדולה יותר מבחינת הגיל המותר לעלות בו אל הרכבת. קלי הווארד, אם לשניים שלקחה את בניה בגילאי שלוש וחמש למתקן זה מוקדם יותר באותו היום, אמרה: "הייתי צריכה ממש להחזיק אותם. לא הייתה שום חגורה שתחזיק אותם".



דקלן מקליין. צילום: מתוך אתר המירור
דקלן מקליין. צילום: מתוך אתר המירור



הרכבת עברה בדיקה לאחרונה


בתוך כך, עולה כי הרכבת עברה בדיקה רק לאחרונה, בשישה באוגוסט על ידי משרד החקלאות בפנסילבניה, האחראי על מתקני השעשועים במדינה. דובר המחלקה אמר לאחר היוודע האסון: "היום בצהריים, מחלקת החקלאות בפנסילבניה שמעה על האירוע הבוקר בפארק השעשועים. מחשבותינו נתונות עם הילד המעורב בתקרית זו". עוד נמסר כי "בשלב זה, המחלקה עובדת עם צוות פקידים מקומיים של פארק השעשועים כדי לחקור את המקרה. במסגרת החקירה, המחלקה מפקחת על האתר ובודקת את הנסיעה ואנחנו בוחנים את היסטוריית הבדיקה. בשלב זה אנחנו יודעים כי הרכבת נבדקה לאחרונה על ידי בודק מוסמך בשישה באוגוסט החודש וכי היא עברה את הבדיקה".





האסון הזה מגיע מספר ימים לאחר שבן 10 נפל אל מותו ממגלשת המים הגבוהה בעולם. כזכור, קיילב שוואב בן ה-10, בנו של חבר קונגרס אמריקאי מקנזס, נהרג לאחר שנפל בנסיבות שאינן ברורות ממגלשת המים הגבוהה בעולם שממוקמת בפארק שליטבאן שבקנזס סיטי, ארצות הברית. חקירת האירוע נמשכת וטרם ברור מה הוביל לאירוע הטרגי. הוריו של הילד, סקוט שוואב ורעייתו, הודו היום לציבור על "התמיכה והחמלה", כשהם כואבים את מותו של בנם.



הילד שנהרג, צילום מסך sky news
הילד שנהרג, צילום מסך sky news



המגלשה בה אירע המקרה, שנחשבת לאטרקציה העיקרית בפארק המים, מתנשאת לגובה של למעלה מ-50 מטרים, ועל מנת להגיע אליה, יש לטפס על לא פחות מ-264 מדרגות. הכינוי של המגלשה הוא "ורוקט", שבתרגום מגרמנית פירושה "מגלשת הטירוף".