מטוסי הפצצה רוסים כבדים המריאו בימים האחרונים מבסיס באיראן כדי להפציץ את כוחות המורדים במלחמה בסוריה, במסגרת הסיוע שמעניקה רוסיה לצבא אסד בקרבות. פרשנים ישראלים רבים הזהירו שמדובר בהתפתחות לא טובה לישראל, אולם הדוקטור גיא בכור, המזרחן ועורך אתר "G-Planet", הרגיע את החששות בשיחה עם ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "לא בטוח שההפצצות האלה מאיראן יימשכו. זה היה אולי איזשהו ניסיון, אבל אין ספק שפוטין תומך בציר השיעי, ומי שבוחר צד בין הסונים לשיעים, טובע יחד איתם. פוטין הוא לא בדיוק השריף של האזור, כי ארצות הברית עזבה ופוטין גם הסתבך".



"אני לא חושב שהוא (פוטין) מפציץ את דאעש", הדגיש ד"ר בכור. "הוא מפציץ את הארגונים של הפלגים הג'יהאדיסטים הסונים, שמפריעים לאסד הרבה יותר מדאעש. כך שפוטין בהחלט בתוך הביצה, הוא והאיראנים. רק להזכיר, יש להם (לאיראנים) מאות הרוגים באזור חאלב. לחיזבאללה יש 2000-2500 הרוגים באזור הזה. עוד מספר דומה של פצועים, וה'חגיגה' גדולה.




"למרבית הצער שלהם, אין יכולת להכריע. זאת אומרת, פעם הצד הזה כובש איזו עיר או ג'בל, ואחר כך זה משחרר וזה כובש. והמספרים רק הולכים ומצטברים והתקפות והתקפות-נגד, זה צר על אלה, אז הם צרים עליו, וסוגרים. זה (המלחמה בסוריה) הולך ומסתבך שם, ומרחיק את הסיכוי לשיתוף פעולה רוסי-אמריקני. כי אם הרוסים הולכים עם האיראנים, האמריקאים לא יעשו את זה. כך שאם מישהו חשב שיהיה איזה כיוון של הפסקת מתיחות בין מדינות, או הסכמה בין המעצמות לגבי סוריה, זה רק הולך ומתרחק".



"אנחנו בכלל לא צריכים להיות מודאגים משיתוף הפעולה הרוסי והאיראני", טען ד"ר בכור. "הרוסים, ופוטין במיוחד, בעל קשרים אישיים גדולים מאוד עם ישראל. מעורבות אישית שלו מונעת כל גישה שיעית לגבול שלנו עם סוריה. הוא עומד בינינו לבין חיזבאללה בדרום לבנון. יש הסכמות. זה לא נוגע לנו העניין הזה (החיבור הרוסי-איראני). הוא עובד עם איראן מפני שהם צריכים כסף, והוא גם עובד איתנו. זה לא דבר שהוא בלתי הגיוני".



"היום היחסים האינטימיים עם פוטין, למשל של ראש הממשלה, יותר אינטימיים ומשמעותיים מאשר עם אובמה, שנשארו לו 150 יום, ואחר כך נראה כבר מה יהיה", הדגיש ד"ר בכור. "כלומר, זה (החיבור הרוסי-אירני) לא דבר שאמור להטריד אותנו במיוחד. מה זה נוגע אלינו? אלה סונים, אלה שיעים, אנחנו מדינה ניטראלית, כמו שבדיה ושוויץ. אנחנו לא סונים ולא שיעים. כבר שנה שידית, עוד מעט שביעית, אף אחד לא מתעסק איתנו7, הסיפור שלנו נשכח, הם עסוקים עם עצמם. תראה איזו מלחמה בינלאומית עצומה מתרחשת בסוריה, עיראק, תימן ולוב, ואנחנו מסתכלים מהצד, אוכלים פופקורן, אני לא הייתי אומר שנהנים, אבל זה בהחלט מעניין אותנו".