לפחות 50 בני אדם נהרגו ו-94 נפצעו אתמול בפיגוע שהתרחש במהלך בחתונה בעיר גזיאנטפ, הסמוכה לגבול עם סוריה, כך נמסר ממשרדו של מושל החבל. סגן ראש הממשלה, מחמט סימסק, אמר כי ככל הנראה מדובר בפיגוע התאבדות, ואילו גורם אחר במפלגת השלטון אמר כי אנשי המדינה האסלאמית עומדים מאחוריו. 


פיגוע במהלך חתונה בטורקיה

על פי ההערכות, החתונה שנפגעה היתה של כורדים, שהעיר גזיאנטפ נמצאת באזור בו הם חיים. אם אכן מדובר בפיגוע שבוצע על ידי דאעש, ייתכן שמדובר בנקמה של הארגון הרוצה להראות את חוזקו בתקופה בה נראה כי הוא נחלש. 



משרדו של המושל אישר את מספר ההרוגים ומסר עוד כי, "אנו מאחלים את רחמי האל לאלה שאיבדו את חייהם במתקפה האכזרית והחלמה מהירה לפצועים. אנחנו מגנים בכל תוקף  את התקפת הטרור האכזרית הזאת ואת אלה שהוציאו אותה לפועל". 




איש ה-BBC בגזיאנטפ, אמר כי המיוחד בפיגוע הוא שהוא התרחש בעת חתונה. לדבריו, חתונות בטורקיה נחשבות קדושות ואירועים משמחים, כך שלהפוך אותן למרחץ דמים בכוונה זה מהלך שספג ביקורת קשה מאד. 



בחודש יוני ביצע דאעש פיגוע המוני בנמל התעופה אתאטורק באיסטנבול, בו נהרגו 44 בני אדם. בימים שלאחר מכן פשטו כוחות הביטחון על מוקדים של דאעש ועצרו חשודים במעורבות בפיגוע.