נתפס ה"מוח": כוחות הביטחון של בנגלדש הרגו היום (שבת) ארבעה חמושים, כולל "המוח", שאחראי לכאורה על ההתקפה בבית קפה בדאקה בחודש שעבר שבו 22 בני אדם, רובם זרים, נהרגו, כך מסר ראש היחידה המשטרתית ללוחמה בטרור של דאקה. במהלך פשיטת בוקר מוקדמת החמושים נתפסו במקום המחבוא שלהם בפאתי עיר הבירה דאקה ונהרגו לאחר שסירבו להיכנע, המשטרה מסרה.



תמים אחמד צ'וודאורי, אזרח קנדי ​​יליד בנגלדש, הוא "המוח" כביכול העומד מאחורי הפיגוע בבית הקפה בחודש יולי. יחידת המשטרה המקומית ביצעה את הפעולה בה נתפס צ'וודאורי: "לפני הפעולה ערכנו את כל ההכנה הנדרשת והפעולה עצמה ארכה שעה אחת", אמר מפקד המשטרה, שאידול האק לתקשורת והוסיף, "נכנסנו לבית ומצאנו שלוש גופות של החמושים וביניהן מצאנו גופה אחת שדומה לתמונה של צ'וודאורי ועכשיו זה ברור שזה הוא", חאק אמר.

זירת אירוע החטיפה בבנגלדש


כוחות הביטחון ליד זירת האירוע בחודש שעבר. צילום: רויטרס
כוחות הביטחון ליד זירת האירוע בחודש שעבר. צילום: רויטרס



ארגון דאעש טען שהוא אחראי לפיגוע בבית הקפה, אולם הממשלה דחתה טענה זו ומומחי אבטחה אמרו כי קנה המידה והתחכום של התקיפה קשורים לדעתם לארגונים טרנס-לאומיים. כזכור, חמושים חטפו בסביבות השעה 21:20 מספר אזרחים זרים בבית הקפה "הולי ארטיזן קפה" בדאקה, בירת בנגלדש באסיה, לאחר שפתחו ביריות. מדובר בשישה חמושים שביצעו את החטיפה במחוז גולשאן של העיר ולאחר שעות של התבצרות במקום, האירוע הסתיים כש-20 מבני הערובה נהרגו, 13 שוחררו והחוטפים נהרגו במהלך חילוץ החטופים על ידי 100 אנשי קומנדו.



זירת אירוע הפיגוע. צילום: רויטרס
זירת אירוע הפיגוע. צילום: רויטרס



במהלך קרב יריות מול החטופים נהרגו שני שוטרים וכ-30 נוספים נפצעו. סוכנות הידיעות עמאק דיווחה שארגון המדינה האסלאמית הודיע כי הוא ביצע את החטיפה. כוחות הביטחון ניסו לנהל משא ומתן על 33 שחרור בני הערובה - שבעה מתוכם בעלי אזרחות איטלקית, כך לדברי השגריר האיטלקי בדאקה, מריו פלמה, שמסר זאת לתקשורת האיטלקית. אך המשא ומתן נכשל כאמור ובוצע ניסיון חילוץ.