סערת האטלס הצ׳כי: מטעם משרד החוץ נמסר כי הנושא מטופל מזה כשלושה שבועות וכי המשרד מודה לכל מי שנרתם לסייע. בינתיים, לא יחול שינוי באטלס שבשימוש תלמידי צ'כיה וירושלים תופיע בו כבירת ישראל, ולא תל אביב כפי שדחפה לכך שגרירות פלסטין במדינה. "אנו עומדים בקשר עם גורמי משרדי החוץ והחינוך בצ'כיה על מנת למנוע פגיעה במעמד ירושלים כבירת ישראל", הוסיפו.                         



ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, התייחס להחלטה שלא לשנות את בירת ישראל באטלס: "אנחנו על המפה, האמת ניצחה את השקר. אני שמח שהמכתב ששלחתי לראש ממשלת צ'כיה והמאמצים הדיפלומטיים הנוספים השפיעו על ההחלטה ואני מודה לממשלת צ'כיה שקיבלה את ההחלטה הנכונה ולא נכנעה לשקרים והסתה פלסטינית פרועה. החברות בין העם הצ'כי והעם היהודי שזורה לאורך ההיסטוריה וכעת גם הדורות הבאים של העם הצ'כי ילמדו את האמת היחידה: ירושלים היא בירת ישראל וליבו הפועם של העם היהודי".



ראשית הפרשה בתלונה של שגרירות פלסטין למשרד החינוך הצ'כי על אטלס הנלמד בבתי ספר מקומיים בו מופיעה ירושלים כבירת ישראל, כך פורסם לפני כשבוע בעיתון "הפראג דיילי מוניטור". שגריר פלסטין לפראג, חאלד אלאטרש, אמר כי התלונה הוגשה לאחר שפלסטינים בצ'כיה הציגו בפניו את ספרי הלימוד. אלאטרש טען בזמנו כי לא רק שהמפות לא מקובלות מנקודת מבט פלסטינית, אלא הן גם לא הולמות את החוק הבינלאומי ולא את העמדה הרשמית של האיחוד האירופי. דוברת משרד החוץ הצ'כי אירנה ולנטובה התייחסה אז לנושא ביומון צ'כי ואמרה כי "רפובליקת צ'כיה לא מחשיבה את מזרח ירושלים כחלק ממדינת ישראל. מדינות האיחוד כולל הרפובליקה הצ'כית, רואות את ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות, כלומר מדינת ישראל ומדינת פלסטין".



הוצאת הספרים שוקרט, שפרסמה את האטלס, תכננה לאחר פרסום העניין לציין את תל אביב כבירת ישראל במקום ירושלים. מנהלים בהוצאה תיארו אז את האטלסים בהם ירושלים הופיעה כעיר הבירה של ישראל כטעות שפספסו אותה.