הודו השלימה הבוקר (שלישי) ניסוי מוצלח בטיל הקרקע-אוויר "ברק 8" שפותח בשיתוף עם ישראל. הניסוי נערך במתקן ביטחוני. על פי גורם ביטחוני בתת היבשת, הארגון למחקר ופיתוח ביטחוני של הודו מתכנן ניסויים נוספים בקרוב.  



צפו: ניסוי מוצלח למערכת "ברק 8"

הטיל המתקדם תוכנן בשיתוף פעולה על ידי הארגון למחקר ופיתוח ביטחוני של הודו והתעשייה האווירית הישראלית. לטיל יש יכולת לפגוע במטרות במרחקים שנעים בין 70 ל-90 ק"מ. הוא מיועד להגן מפני כל איום אווירי, ויכול לפגוע גם במטוסים על קוליים וטילים. מדובר בטיל בליסטי השוקל 2.7 טונות ואורכו 4.5 מטרים. 



על מנת לקיים את הניסוי, פונו מבתיהם יותר מ-3,500 תושבי האזור הגרים ברדיוס של 2.5 ק"מ מאתר השיגור.



במקור פותחה המערכת לחיל הים. לדברי מפקד חיל הים לשעבר, אלוף (במיל') אליעזר מרום, מערכת ברק־8 מאפשרת בפעם הראשונה לחיל הים הגנה היקפית אזורית כנגד איומים אוויריים. זאת בעוד שמערכת ברק־1 הוותיקה אפשרה רק הגנה נקודתית על הספינה שצוידה בה. המשמעות היא שכוח משימה של חיל הים יוכל להיות מוגן מפני איומים אוויריים, כולל מטוסים וטילים, ובנוסף לכך יוכלו ספינות חיל הים שיצוידו במערכת להגן על מתקנים וכלי שיט בים נגד איומים אלה. חיל הים הופך בעצם לחלק ממערך ההגנה הרב־שכבתי של מדינת ישראל ויוכל להשתלב במערך זה ולחזקו במידה ניכרת.