הממשלה הפלסטינית הודיעה היום (שלישי), בישיבתה בחברון כי הבחירות המקומיות בכל רחבי הרשות הפלסטינית יידחו בארבעה חודשים. בכך נענתה הממשלה חלקית להמלצת ועדת הבחירות המרכזית, שדרשה את דחיית הבחירות בחצי שנה. זאת, על רקע החלטת בית המשפט העליון על הקפאת הבחירות ברצועת עזה.



ההחלטה התקבלה למרות שיממה קודם לכן המליצה הוועדה בפני בית המשפט העליון לקיים את הבחירות רק בגדה המערבית -השטח הנתון לשליטת הרשות הפלסטינית. בנוסף, העותרים הביעו ביקורת בפני בית המשפט על כך שמזרח ירושלים לא נכללה בבחירות המוניציפליות. לדבריהם, על ועדת הבחירות הפלסטינית המרכזית לפעול להכללת מזרח העיר בבחירות, גם אם ישראל תתנגד לכך.



בית הפרלמנט הפלסטיני ברמאללה. צילום: רויטרס
בית הפרלמנט הפלסטיני ברמאללה. צילום: רויטרס





חמאס תקפו את ההחלטה: "הם חוששים להפסיד"



ועדת הבחירות הודיעה כי היא מכבדת את החלטת בית המשפט, אולם לא יהיה ניתן לקיים בחירות מוניציפליות רק בגדה המערבית ולהוציא את הרצועה מהמשוואה. לכן, נציגיה דרשו בישיבת הממשלה לדחות את הבחירות. בחמאס תקפו את החלטת הממשלה והגדירו אותה כניסיון לברוח מהמחויבות להכרעה בקלפי. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי "החלטת בית המשפט העליון אתמול והחלטת הממשלה היום הן החלטות פוליטיות שנובעות מהחשש להפסיד". אבו זוהרי קרא לוועדת הבחירות להמשיך בהליך ההכנות לבחירות ולקיים אותן במועד המוקדם ביותר. בכיר החמאס מוסא אבו מרזוק תקף אף הוא את ההחלטה וכינה אותה "החלטה פוליטית המנציחה את הפילוג הפנים פלסטיני".



בפת"ח דחו בתוקף את הביקורת, ואמרו כי מטרת ההחלטה היא "לשמור על האחדות הלאומית הפלסטינית ולא לאפשר קיום בחירות אך ורק בגדה המערבית". מקור פלסטיני אמר כי "לא מן הנמנע כי ההחלטה של חמאס לפסול מספר רשימות של פת"ח ברצועת עזה השפיע על ההחלטה לדחות את הבחירות". ואילו, נציג האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב בירך על החלטת הממשלה הפלסטינית. מלדנוב הדגיש כי "האינטרס הלאומי הפלסטיני מחייב את עריכת הבחירות במקביל בגדה וגם ברצועה".