הוריקן מת'יו עושה את דרכו לבהאמס ולחוף פלורידה לאחר שהרג לפחות 26 בני אדם ופגע במרבית הבתים בדרום האיטי, מה שגרם לדחיית בחירות לנשיאות במדינה. ההוריקן שעצמתו הגיעה לקטגוריה 3, והוא ההוריקן הקריבי החזק ביותר בעשור האחרון התקדם בקובה והאיטי בקצב מסחרר של 230 קילומטר בשעה כשהוא מביא איתו גשמים ורוחות עזות והורס משקי בעלי חיים, גידולים ובתים.



בארצות הברית הממשל דוחק במיליוני אזרחים שמתגוררים בחוף הדרומי מזרחי להתפנות מבתיהם. מצב חירום הוכרז בפלורידה. מושל המדינה, ריק סקוט, התריע שיש להתכונן לפגיעה ישירה מההוריקן, שעלולה להיות קטסטרופלית. "לאזרחים יש פחות מ-24 להתכונן להתפנות ולמצוא מקלט, מי שיתכונן כראוי וימצא מפלט מהסופה יכול להציל עצמו" אמר המושל ביום רביעי, והוסיף: "זה עניין של חיים ומוות". גם מושלת דרום קרולינה ניק היילי חתמה על הוראת פינוי לאזורים הסמוך לחוף המזרחי, צ'רלסון ובופורט. אף הנשיא אובמה דחק באזרחים להתפנות מאזורים בהם ההוריקן צפוי להכות. 



מושל פלורידה הכריז על מצב חירום בכל רחבי המדינה והזהיר כי פגיעה של סופת מתיו יכולה להוביל לנזק הגדול ביותר לפלורידה מאז שהוריקן אנדרו פגע במיאמי ב-92. התחזיות צופות כי ההוריקן עלול לפגוע בפלורידה כבר הלילה. עשרות אלפים פונו ממסלולו של מת'יו, שגרם גם לשטפונות קשים וכאמור הרג בסך הכל 26 בני אדם עד כה: ארבעה ברפובליקה הדומיניקנית ו-22 בהאיטי.