הסופה מת'יו, ההוריקן הראשון שפוגע ישירות בארצות הברית זה יותר מעשור, הגיעה לפנות בוקר (שישי) לחופי פלורידה, לאחר שהביאה למותם של מאות הרוגים בהאיטי וברפובליקה הדומיניקנית. הסופה החלה את פגיעתה בארצות הברית כשהיא מדורגת 4 מתוך 5 בסולם ספיר-סימפסון, ומתאפיינת בשיאה ברוחות של כ-220 קמ"ש. עם התקרבות עין הסערה לפלורידה, עצמת ההוריקן החלה להיחלש, וכעת הוא עומד על מדורג בעצמה 3. בתוך כך פירסם מרכז ההוריקנים הלאומי של ארצות הברית הודעה לפיה להוריקן יהיו השפעות קשות על קו חוף פלורידה, בהן נזק לבתי מגורים ברמה כזאת שיהיה "בלתי אפשרי לגור בהם במשך שבועות או חודשים". בנוסף עצים צפויים להיעקר מהאדמה מעצמת הסערה ודרכים רבות ייחסמו מהפסולת שהיא תגרום לה.

בחלקיה המזרחיים של דרום ומרכז פלורידה החלו הבוקר סופות משמעותיות ורוחות קשות. יותר מ-140 אלף בתי אב נותקו מחשמל כך לפי המושל ריק סקוט. מומחים למטאורולוגיה אמרו ל-CNN כי מדובר בסופה הגרועה ביותר שפוגעת בארצות הברית זה מאה שנים. לפחות מאות אלפים עזבו אזורים המועדים לפורענות ונסו מערבה וצפונה. ראש עיר דייטונה ביץ' אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "רבים מהתושבים צייתו לאזהרות ואנו מודאגים מי שלא פעל לפיהן". 

הוריקן מת'יו. הסופה הקשה ביותר זה 100 שנים. צילום: רויטרס


מדפים ריקים בפלורידה. המונים מצטיידים במזון לימים. צילום: רויטרס
במהלך הלילה עודכן מניין ההרוגים שהסופה גבתה במהלך פגיעותיה באזור הקריביים. לפי גורמים רשמיים בהאיטי, נהרגו במדינה לפחות 478 אנשים. באזורים מסוימים בהאיטי הפינוי והסיוע רק החל, ומספר הקורבנות צפוי לעלות. ארבעה אנשים נוספים נהרגו ברפובליקה הדומיניקנית. 

הנשיא אובמה שוחח עם מושלי המדינות שנמצאות בנתיב הסערה – פלורידה, ג'ורג'יה וקרוליינה הצפונית והדרומית. הנשיא דן איתם על ההכנות לסופה והבטיח להעביר להם משאבים פדרליים על מנת להבטיח התמודדות נאותה עם ההוריקן. במסגרת כך אובמה כבר הכריז על מצב חירום בפלורידה ובדרום קרוליינה. 

האיטי אחרי ההוריקן. מספר הנפגעים עלה. צילום: רויטרס


האיטי לאחר פגיעת ההוריקן. צילום: רויטרס


נזק הסופה בהאיטי. יותר מ-300 נהרגו. צילום: רויטרס
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ, שמעביר חלק ניכר מזמנו בפלורידה, אמר לפנות בוקר כי "נראה שזו הולכת להיות אחת גדולה, אחת רעה. ככה זה נראה. מקווים שהיא תיקח את 'הפנייה הנכונה', אבל זה נראה כאילו כרגע היא הולכת לצד השני – לא טוב". 

מושל פלורידה, ריק סקוט, אמר אתמול כי הסופה עלולה להיות "קטסטרופלית", אם היא תפגע ביבשה ישירות וקרא למיליון וחצי תושבים להתפנות מבתיהם. "אם אתם לא רוצים להתפנות, אנא חשבו על כל האנשים שנהרגו. הסופה הזו תהרוג אתכם. זו מפלצת", אמר סקוט במסיבת עיתונאים, "הזמן אוזל".