הפסקת האש שהחלה הבוקר (חמישי) בחאלב, הופרה כבר אחרי שעה אחת בלבד, כשהמורדים ירו לעבר כוחות צבא אסד. הפסקת האש נועדה לאפשר לאזרחים וללוחמים בחאלב לעזוב את העיר דרך מסדרונות מוסדרים. ערוץ הטלוויזיה הממשלתי, "איחבריה", אמר כי המורדים ירו מטח פצצות מרגמה סמוך לעמדת פינוי חולים מהחלקים הנצורים בעיר.   


בתחילת השבוע הודיעו צבאות סוריה ורוסיה על הפסקת אש הומניטרית, זאת לאחר שבוע בו נהרגו עשרות בני אדם באזור, מתוכם 14 בני משפחה אחת. מוסקבה הודיעה לאו"ם כי תעצור את ההפצצות למשך 11 שעות בארבעת הימים הקרובים, אולם באו"ם אמרו כי זה לא מספיק. 

על פי הדיווחים, כרבע מיליון אזרחים, הנמצאים באזורים בעיר הנמצאים בשליטת המורדים, התרחקו עד כה מהמסדרונות ליציאה מחאלב. צבא אסד האשים את המורדים שהם מונעים מאזרחים לצאת ומשתמשים בהם כמגנים אנושיים.
 
מנגד, המורדים טוענים שהמטרה של אסד ושל מוסקבה היא לרוקן את האזורים שבשליטתם מאזרחים כדי שיוכלו להשתלט על כל העיר. "הם מדברים על מסדרונות הומניטריים, אבל למה הם לא מאפשרים כניסת מזון למזרח חאלב הנצורה?", אמר תושב העיר. "אנחנו רק רוצים שהמטוסים הרוסים יפסיקו להרוג את ילדינו, לא לעזוב". 
 
 
גם אם הפסקת האש הייתה נמשכת כסדרה, לדעת אנשי האו"ם השעות שהוקצבו לה אינן זמן ארוך מספיק על מנת לאפשר לכוחות הסיוע ההומניטריים לסייע לאזרחים לצאת מן העיר. האו"ם גינה את הפסקות האש החד צדדיות, בטענה שהן יכולות לעזור רק אם ישולבו עם גישה הומניטרית לאנשים שלא רוצים לעזוב. שליח האו"ם לסוריה, סטפםן דה מיטסורה, אמר כי הוא מברך על ההודעה הרוסית, אבל הפסקת האש דורשת גם שלוחמי ארגון ג'בהת פתח א-שאם יסכימו לעזוב את העיר ושממשלת סוריה תבטיח את אחריות הממשל המקומי. 
 
יועץ האו"ם לעניינים הומניטריים, יאן אגלנד, אמר כי הוא מקווה שכמה מאות חולים ופצועים יוכולו לצאת מחאלב ויועברו למערב חאלב הנשלטת ע"י ממשלת בסוריה או לאידליב, בבשליטת המורדים, לפי בחירתם. 

בתוך כך, צבא טורקיה הודיע כי מטוסי קרב טורקיים הרגו בין 160 ל-200 לוחמים כורדים בצפון סוריה. המטוסים פגעו במטרות של "היחידה להגנת העם" באזורים שנכבשו לאחרונה על ידי ה-YPG והרסו תשעה בניינים, רכב משוריין וארבעה רכבים נוספים ששייכים למיליציה.