1. הפתעת אוקטובר? ה-F.B.I., לשכת החקירות הפדרלית הודיע כי הוא מחדש את החקירה בפרשת האימיילים של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. במכתב ששיגר אתמול ראש הארגון, ג'יימס קומיי, למנהיגים בסנאט ובקונגרס וכתב כי לאור ממצאים חדשים שנמצאו כחלק מחקירתו של חבר הקונגרס הדמוקרטי לשעבר אנתוני וינר, שאשתו משמשת כעוזרת האישית של קלינטון הוחלט על פתיחת החקירה מחדש כנגד קלינטון. יצויין כי החקירה נגד וינר מנוהלת בחשד ששלח טקסטים מגונים לקטינה.



אנתוני וינר ואשתו הומה אבדין. צילום: רויטרס
אנתוני וינר ואשתו הומה אבדין. צילום: רויטרס




במכתב שהביא לרעידת אדמה פוליטית בארה"ב כתב קומיי כי "בהקשר לחקירה אחרת שמתנהלת, ה-F.B.I. למד על קיומם של אי-מיילים אשר עלולים להיות קשורים לחקירתה של הגברת קלינטון". כזכור, לאחר שקלינטון עמדה בפני שימוע לגבי ממצאי החקירה בחודש יולי האחרון, החליט קומיי, כי אין בממצאים חשד לפליליים ועל כן ניקה את אותה מאשמה פלילית.



בתוך כך, המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ משתמש בפרשת האי-מיילים באופן תדיר בנאומיו בפני בוחרים ובעימותים הנשיאותיים מול הגברת קלינטון. מיד לאחר צאת ההודעה, אמר טראמפ: “ה-F.B.I. עכשיו שלח מכתב לקונגרס והודיע להם שהם גילו אי-מיילים חדשים הנוגעים לחקירה של הילרי קלינטון והחליט לפתוח שוב את החקירה נגדה בנוגע לכך שהיא סיכנה את בטחונה של אמריקה. השחיתות של הילרי שוברת שיאים אי פעם אסור לנו לתת לה להיכנס לבית הלבן. יש לי כבוד רב לכך שזרועות החוק הודו באומץ על כך שהם טעו ופועלות לתקן. זה היה עיוות דין שהציבור האמריקאי ידע וכולנו מקווים שהדבר הזה יתוקן".



2. סוכל פיגוע סמוך לעפרה

סמוך לשעה אחת וחצי בלילה שבין שישי לשבת, ניסה מחבל לדרוס לוחמים מכוח צה"ל במהלך בידוק רכבים סמוך למוצב עפרה. בתגובה לכך, פתחו הלוחמים באש לעבר הרכב. המחבל יצא מהרכב וניסה לדקור את החיילים שירו בו ופצעו אותו. בשני הניסיונות של המחבל לא היו נפגעים לכוחותינו, המחבל נפצע באורח קשה מאוד ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שם התייצב מצבו והוא מאושפז במצב קשה. מדובר צה"ל נמסר כי "הלוחמים הגיבו בירי לעבר הרכב. המחבל יצא מהרכב, וניסה לדקור את החיילים. הכוח הגיב בירי ופגע במחבל".



 הגרזן מניסיון הדקירה בעפרה. צילום: דובר צה"ל
הגרזן מניסיון הדקירה בעפרה. צילום: דובר צה"ל



3. נזיפה בסגן השר איוב קרא


משרד החוץ גינה את סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא, לאחר שטען כי רעידת האדמה באיטליה שאירעה בעת שביקר במדינה בשבוע שעבר קרתה בשל החלטת אונסק"ו,  המבקרת את ישראל בחריפות בנוגע למדיניותה באתרים הקדושים בירושלים. "אנו מגנים את דבריו של סגן השר קרא", נמסר ממשרד החוץ, "הם אינם ראויים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל.

הודעת הגינוי החריגה מגיעה לאחר שגורמים רשמיים ברומא העבירו למשרד החוץ בירושלים את מחאתם על דבריו של קרא. שגרירות ישראל ברומא גינתה את דבריו לאחר שכלי התקשורת באיטליה זעמו על קרא שטען כי רעידת האדמה היא עונש משמיים. 

כזכור, בהודעה לעיתונות שהוציא סגן השר הוא אמר כי הוא "בטוח שהרעידה קרתה בשל ההחלטה באונסק"ו שהאפיפיור מאוד לא אהב, ואף התבטא בפומבי שארץ הקודש שייכת לעם ישראל. בעקבות רעידת האדמה וכמי שרואה חובה להרגיע את משפחות חבריי למשלחת, אני שמח לבשר ולהודיע שזה היה לא נעים לעבור את החוויה מורטת העצבים בשעה שאנו בוותיקן".

איוב קרא. צילום: פלאש 90
איוב קרא. צילום: פלאש 90


4. שמחה מהולה בעצב
 


בערב יום שישי, אישה בת 33 ילדה תינוקת בריאה בניתוח קיסרי כשהיא במצב של צמח. היולדת אושפזה בבית החולים שיבא לפני כשישה שבועות כשהיא סובלת מחום ובהכרה מעורפלת ובמהלך הטיפול בה, מצבה התדרדר מאוד והיא הורדמה והועברה למכשירי הנשמה.



הלידה החלה לאחר שהמשפחה הודיעה לצוות בית החולים על ירידת מים אצל האישה והיא הועברה לחדר הניתוח, שם בוצע בה ניתוח קיסרי על ידי צוותי כירורגים וגינקולוגים בכירים שהוזעקו לחדר הניתוח. מצבה של התינוקת טוב, והיא הועברה אל הפגייה שם היא צפויה לשהות למשך כשלושה שבועות. את המשפחה מלווה עובדת סוציאלית מטעם בית החולים. האם עדיין מאושפזת ואין שינוי במצבה הנוירולוגי. בתחילת השבוע יתקיים דיון יחד עם המשפחה לגבי המשך הטיפול באישה.



ניתוח. צילום ארכיון: אינגאימג'
ניתוח. צילום ארכיון: אינגאימג'



5. חזית חדשה בקרב על מוסול


מיליציות שיעיות הצטרפו למערכה נגד דאעש במוסול ופתחו חזית חדשה ממערב לעיר. המיליציות, שלא שימשו עד כה תפקיד משמעותי בקרב על בירת המדינה האסלאמית בעיראק, אמורות לחסום את הגישה של הארגון לסוריה ובכך להגביר את המצור על הכוחות בעיר. רבים קיוו שהכוחות השיעים לא יצטרפו למערכה בשל שיוכם הדתי ובכך שצבא עיראק, הסוני ברובו, רואה בשיעים כאויב, כמעט כמו שהוא רואה את דאעש.



בעבר טען קצין בכיר בצבא ארצות הברית, כי מנהיגי המדינה האסלאמית החלו לברוח ממוסול, בעוד שכוחות צבא עיראק והפשמנרגה מתקרבים לעיר. הגנרל גארי וולסקי, מפקד כוחות היבשה בקואליציה נגד דאעש, חזה שרבים מלוחמי הארגון שיישארו בעיר הם בעלי אזרחויות זרות, משום שאין להם לאן לברוח.


לוחמי דאעש במוסול. צילום: רויטרס
לוחמי דאעש במוסול. צילום: רויטרס


6. מסע למען המודעות לסרטן השד


כ- 900 בני אדם השתתפו הבוקר במסע אופניים ובצעדת נשים לאורך הנחלים במועצה האזורית גליל עליון להגברת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד


האירוע שילב אוכלוסיות מיוחדות, ביניהן עשרות רוכבים עיוורים, רוכבי טנדם וצועדים "בית יחד בגליל" בו חוסים בוגרים עם צרכים מיוחדים, ונשים המתמודדות עם המחלה.



הצעדה למען מודעות מוקדמת לגילוי סרטן השד. צילום: מ.א. הגליל העליון
הצעדה למען מודעות מוקדמת לגילוי סרטן השד. צילום: מ.א. הגליל העליון