לפחות 239 פליטים, ככל הנראה ממערב אפריקה, מצאו את מותם לאחר ששתי ספינות התהפכו היום (חמישי) סמוך לחופי לוב, כך לפי הודעה רשמית של האו"ם. דובר סוכנות הפליטים של הארגון, קרלוטה סמי, ציין כי המידע אושר ע"י שני ניצולים שהגיעו לחוף האיטלקי הסמוך למפדוזה. דוברם הרשמי של ארגון ההגירה הבינלאומי ציין כי 4,220 מהגרים טבעו למוות השנה בים התיכון, זאת לעומת 3,777 בשנת 2015.



קבוצה אחת של מהגרים, ובה בין היתר 20 נשים ושישה ילדים, עשתה את דרכה הלילה בסירת גומי מלוב, אך זו התהפכה לאחר כמה שעות של שייט. צוותי ההצלה שהגיעו לאזור חילצו 12 גופות מהמים, ביניהן שלושה תינוקות. מאותה הסירה נמשו רק 27 ניצולים. שתי נשים נוספות דיווחו כי שרדו אסון נפרד שאירע בערך באותו הזמן, כשסירת הגומי שלהן ובה כ-130 בני אדם, התהפכה.


פליטים המבקשים להגיע לאירופה, ארכיון. צילום: רויטרס


סירת הגומי נקרעה, 90 טבעו למוות


רק לפני שבוע טבעו למוות יותר מ-90 מהגרים נוספים מול חופי לוב לאחר שסירתם שקעה. לפי הודעת משמר החופים אז, 29 ניצולים מהסירה אותרו כ-26 ק"מ מהחוף של טריפולי. עוד דווח כי הסירה שקעה לאחר שזו נקרעה, ככל הנראה מעומס יתר, וכי 97 בני אדם נוספים דווחו כנעדרים באותו האירוע. 
 
לוב היא נקודת המילוט העיקרית עבור המהגרים האפריקאים המבקשים לחצות את הים התיכון ולהגיע לאירופה, בייחוד לאחר סגירת דרכי הגישה מיוון. תאונות רבות מתרחשות באזור בעיקר בשל הצפיפות הרבה על הסירות והציוד הישן בו משתמשים המבריחים.