בדרך לארץ: יעלה ברינר, שטסה לפני כחודשיים לשווייץ עם הוריה כשהיא בחודש שביעי להריון, ואושפזה בדחיפות בגלל דימומים והסתבכות של ההיריון, וילדה לפני שבועיים בלידה קיסרית דחופה בן בריא, שוחררה היום (ראשון) מבית החולים בציריך. התינוק, שנולד במשקל 3 ק"ג, קיבל כינוי זמני אירופאי התואם את מקום לידתו - "הנס" - עד שיקבל מחר שם עברי במעמד הנפקת דרכון שיאפשר לו לטוס לישראל. שמו של התינוק כבר נבחר, אולם נשמר בסוד עד הברית שתיערך בישראל. 



האשפוז הארוך של האם שנמשך כחודשיים כשהיא בתנאים של שמירת הריון, הניתוח הקיסרי שעברה האשפוז הממושך והלידה, גרמו לכך שמשפחת של ברינר צברה חוב של מאות אלפי שקלים. הביטוח של יעלה, שהסתכם ב-55,000 דולר, כיסה רק חלק מהחוב. לניתוח והלידה התווספו הוצאות רבות של אובדן הכנסה של האב שטיפל בארבעת הילדים בארץ וכן טיסות הלוך ושוב שלו לאשתו כדי לתמוך בה, ולאחרונה טיסה אחת שלו עם ילדיהם כדי לעודד את אשתו ואת הילדים שסבלו מהניתוק הממושך.



עם היוודע מצבה של משפחת ברינר, תושבי היישוב חמדת, בצפון בקעת הירדן, התגייסו אנשי היישוב לסייע למשפחה בצורות שונות. בין היתר הם ביקשו לאסוף כסף אבל בסופו של דבר פנתה המשפחה בעזרת מכרים לגיוס כספים דרך האינטרנט, שם הצליחו לאסוף 100 אלף שקלים. גם לאחר גיוס סכום זה, חוששים בני המשפחה שהחוב הגדול שהם צברו לא ייסגר. בית החולים בציריך הסכים לשחרר את האם והתינוק, רק לאחר שאביה של היולדת גייס את חסכונותיו והעביר סכום שווה ערך לכ-200 אלף שקלים, כערבות, זאת עד לקבלת החשבון הסופי מבית החולים שאותו התחייבה המשפחה לשלם במלואו.



יעלה ברינר ובנה, "הנס". צילום: באדיבות המשפחה
יעלה ברינר ובנה, "הנס". צילום: באדיבות המשפחה



הבעל: הילדים לא ראו את אמא שלהם חודשיים"


בשיחה ל"מעריב אונליין" סיפר הבעל ארנון ברינר: "אשתי שהייתה בחודש שביעי להריון נענתה להזמנת הוריה לטיול איתם. היא פנתה לרופא הנשים שלה בקופת חולים שאישר לה את היותה כשירה לטוס. הרופא נתן לה מכתב שאין לה שום מניעה לטוס בחודש הקרוב, למרות שהסתבר בדיעבד שהשלייה שלה לא הייתה במצב טוב מבחינת המיקום".



"כשהיא אושפזה התקשרתי לקופת החולים ושאלתי לגבי השתתפות הקופה והם אמרו שזה לא קשור לקופה. היא יצאה לטיול ולמחרת ההגעה לשווייץ היא קמה עם דימום. פינו אותה מהעיירה בה הם שהו לבית חולים גדול בברן, שם אשפזו אותה. בברן היא הייתה מאושפזת שלושה שבועות, שחררו אותה משם כי רצינו לעבור לציריך, שם חוגגים את החגים וזה היה הכול סביב ראש השנה וסוכות. העבירו אותה לציריך וכל פעם נציג מהמשפחה ליווה אותה".



עןד סיפר הבעל, ש"אני תמרנתי בינה לבין הבית עם ארבעה ילדים שחודשיים לא ראו אותה. זה היה מאוד קשה. ראינו שהעניין לא נגמר והרופאים אמרו שהיא לא יכולה לטוס במצב כי יש לה שליית פתח שחוסמת את צוואר הרחם מה שאומר ניתוח קיסרי חירום. היא הייתה בשמירת הריון קפדנית. בציריך היא היתה מאושפזת עוד שבוע וחצי. שחררו אותה לנוח בדירה בציריך. ושבוע לאחר מכן היה דימום והיא עברה ניתוח קיסרי ולאחריו ניתוח נוסף שהתקיים לפני שבוע וחצי. יעלה מרגישה טוב, התינוק כבר יונק ואנחנו מקווים להיות בבית בקרוב".