רצח מזוויע בתאילנד: אלי כהן (62) שוטר לשעבר, שבשנים האחרונות התגורר בבנגקוק, נרצח באכזריות. גופתו המבותרת התגלתה על ידי יחידה מיוחדת של משטרת תאילנד בביתו של שמעון ביטון (50) שנעצר כחשוד ברצח. גם בנו נעצר בחשד למעורבות. לטענת המשטרה התאילנדית ביטון הודה בחקירתו ברצח והסביר שכהן ניהל עם חברתו רומן.







ביום שלישי הוכרז כהן כנעדר ומאז התנהלו אחריו חיפושים. במקביל, התקיימה חקירה שהובילה לבית השכור בו התגורר ביטון בבנגקוק, לא הרחק מאזור מגוריו של כהן. פריצת הדרך בחקירה הגיעה על פי הדיווחים לאחר שבכרטיס האשראי של כהן, שנגנב לאחר הרצח, התגלו הזמנות לחבילות נפטלין, שקיות פלסטיק שחורות וסכינים, שככל הנראה נועדו לביצוע הרצח והעלמת גופתו. העקבות הובילו לביטון ועשרות שוטרים וחוקרים פשטו על ביתו. על פי דיווחים בתקשורת בתאילנד, השוטרים גילו חלקים מגופתו המבותרת של כהן מתחת ליציקת בטון שביטון ככל הנראה יצק לאחר הרצח, בסמוך לשירותים בבית. חלקים נוספים התגלו על פי דיווחים במזוודה.



הקורבן אלי כהן. צילום מסך



ביטון הכחיש בתחילה קשר לרצח, אבל על פי הדיווחים, לאחר שנמצאו כתמי דם שקשרו אותו לאירוע, הודה והסביר לחוקרים שהרצח בוצע על רקע רומנטי.


בתוך כך, בערוץ 2 דווח שביטון, בעל עבר פלילי, גם הופעל בעבר על ידי יחידת להב 433 כסוכן וסייע באיסוף ראיות שהביאו למעצרים של עבריינים.



ביטון הורשע בשנת 92' בשוד אלים של קשישה. הוא נידון לחמש שנות מאסר, אבל הצליח להימלט לפני תחילת ריצוי העונש לבלגיה ולאחר שלוש שנים, נעצר שם בחשד למעורבות בפרשת סמים ואז הוסגר לישראל. בשנת 98' הוא שוב יצא לחופשה ונמלט והגיע לתאילנד ככל הנראה עם דרכון מזויף. תקופה מסוימת הוא התגורר בפיליפינים. עם שובו לתאילנד הוא נחשד ביחד עם ישראלי נוסף ברצח ישראלי אחר והשלכת גופתו לנהר הקוואי. ביטון זוכה מאשמת רצח והורשע בניסיון להעלמת גופה. 



הרצח של אלי כהן עורר זעזוע קשה. בתו של כהן, מיטל, העלתה פוסט נרגש בפייסבוק: "אבא יקר שלי, בנשימתי תהיה נצור לעולם. מרגע ששמעתי את הבשורה המרה שרצחו אותך וביתרו את גופתך, ליבי זעק לשמיים, איך יכול להיות שישראלים עושים כאלה מעשי זוועה. לעולם לא אשכח אותך, אבא'לה יקר שלי. ולך שמעון ביטון בתאילנד, האשם ברצח אבי – שאלוהים לא יסלח לך ושלא תוכל לראות אור יום לעולם". אחותו של כהן פרסמה אף היא פוסט: "בן העוולה ביתר את גופתו, הניחו חלק מהאיברים במזוודה ואת השאר קברו מתחת לבטון". במשרד החוץ מעודכנים כל העת אחר ההתפתחויות בנושא והקונסולית בבנגקוק מסייעת למשפחה אל מול הרשויות.