התיאטרון מוצא את עצמו תחת אש הפוליטיקאים המובילים מלחמת תרבות, גם בארצות הברית: הנשיא הנבחר דונלד טראמפ דרש היום (שבת) כי צוות השחקנים של מחזמר להיט-הענק "המילטון" יתנצל לאחר שפנה במסר אל סגן הנשיא המיועד מייק פנס כשזה ישב בקהל וצפה בהצגה.

הסיפור החל בליל אמש, כשפנס צפה במחזמר בברודווי, העוסק בהיסטוריה של ארצות הברית (ובו צפה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו האחרון בניו יורק). כשהפוליטיקאי השמרן נכנס לאולם התיאטרון, הוא התקבל בשילוב של קריאות בוז ועידוד מהקהל. כשההצגה הסתיימה ופנס קם לצאת, אחד השחקנים מהצוות בו לוקחים חלק אפרו-אמריקאים והומוסקסואלים, קם והקריא מסר כשהוא פונה ישירות לסגן הנשיא: "אנחנו, אדוני, אנחנו אמריקה המגוונת שדרוכה וחרדה שהממשל החדש שלך לא ישמור עלינו, על כדור הארץ, על הילדים שלנו, על ההורים שלנו, או יגן עלינו וישמור על זכויותינו. אנחנו מקווים מאוד שההצגה הזו תיתן לך השראה לעמוד על ערכינו האמריקאים ולעבוד עבור כולנו". פנס עצר את יציאתו והקשיב לפנייה במלואה.

 האירוע דווח בהרחבה בתקשורת האמריקאית, הרבה בזכות הפרסום של ההצגה העצמה, להיט עצום בארצות הברית. הסיפור התנפח אפילו יותר כאשר דונלד טראמפ החליט להתייחס בעצמו לעניין. "סגן הנשיא הנפלא שלנו מייק פנס הוטרד בלילה על ידי הקאסט של המילטון", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. זה לא צריך לקרות! התיאטרון תמיד צריך להיות מקום בטוח ומיוחד. השחקנים של המילטון היו מאוד גסי-רוח לאדם טוב. תתנצלו!".

השחקן שהקריא את המסר לא מיהר להתנצל, אך הגיב לטראמפ בטוויטר וכתב: "זו לא הייתה הטרדה. אנחנו מעריכים מאוד את מייק פנס על כך שעצר כדי להקשיב".