זעם בקרב השבטים הבדואים במצרים: שלוחת סיני של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) הוציאה במהלך סוף השבוע להורג בעריפת ראש את אחד מסמלי הדת הבולטים בחצי האי, השייח' הסופי סלימאן אבו חראז. מדובר בשייח' מוסלמי סלפי עיוור בן 98, ואחד מגדולי השייח'ים הסופים בסיני. בדיווחים נאמר כי לוחמי ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", שלוחת דאעש בסיני, חטפו ביום חמישי האחרון באיומי נשק את השייח' העיוור מהכניסה לביתו בשכונת אל-מזרעה בדרום אל-עריש, זאת לנגד עיני ילדיו, בטענה כי הוא מכשף.



מאוחר יותר פרסמו את תמונות מעריפת ראשו, בהן נראה איש ארגון הטרור רעול פנים ולובש בגדים שחורים, כשהוא מניף חרב ועומד מעל ראשו של אבו חראז, שנראה עם זקן לבן. צווארו של השייח' הקשיש היה מונח על גזם עץ, כשהוא לבוש בבגדים כתומים, בגדי ההוצאה להורג של ארגון הטרור. לאחר מכן רעול הפנים הניף את החרב וערף את ראשו. ההוצאה להורג בוצעה בנוכחות כמה רעולי פנים, וכן גבר עם בגדים מנומרים שמחזיק בקלצ'ניקוב.




ילד מקבל ברכה מהשייח' אבו חראז. צילום: רשתות חברתיות




"השייח' היווה איום לארגון בסיני"



אבו חראז נחשב לאחד האישים הדתיים הבולטים בסיני. הבדואים בחצי האי ומחוצה לו מתייחסים אליו כאל אדם קדוש, והיו נוהגים להגיע לפתח ביתו כדי לקבל ברכה לדרך ולחיים. מקור ביטחוני מצרי אמר כי אבו חראז היווה איום לארגון הטרור בסיני, בשל היותו אדם מתון שמתנגד לאלימות, לטרור ולקיצוניות. "הייתה לו השפעה אדירה בקרב השבטים הבדואים", הוסיף המקור בשיחה לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען. "הם היו מגיעים לביתו כדי להקשיב לעצותיו בענייני דת. בעבר כבר אוים כמה פעמים על ידי דאעש".



בהתייחסות ראשונה לדיווחים מסרה שלוחת הארגון בסיני כי הגבר שהוצא להורג נחשב ל"כומר כופר". בהודעה מטעמם נאמר כי "השייח' "טען שהוא רואה את העתיד ועוסק בכשפים".



הוצאתו להורג של שייח' אבו חראז, שלא פעם הזהיר מפני חלוקה נוספת של העולם הערבי על ידי המערב, גרמה תגובות זעם רבות בקרב המצרים, שגינו בחריפות את הרצח של סמל דתי בולט באזור כולו.