חדשות מדאיגות לאירופה וארה"ב. ה"טיימס הלונדוני" דיווח היום (שלישי) שרוסיה מאיימת להציב טילים בליסטיים לטווח קצר מול המובלעת האירופית המערבית בתגובה להרחבת נאט"ו. אחד מאנשי הממשל ברוסיה אמר כי מדינתו תציב באופן קבוע טילים בליסטיים בקלינינגרד - איזור שנמצא בין פולין וליטא שחברות בארגון נאט"ו, בתגובה לשיתוף פעולה גובר בין פולין וליטא במזרח אירופה תחת המטריה של נאט"ו.


דובר מחלקת החוץ בוושינגטון, ג'ון קירבי, הזהיר שהתפתחות זאת יכולה לערער את היציבות של ביטחון אירופה: "אנחנו קוראים לרוסיה להימנע ממילים או מעשים שאינם עולים בקנה אחד עם המטרה של קידום הביטחון". גם דובר הפנטגון אמר: "מערכת הטילים ההגנתיים שהציבה נאט"ו לא מיועדת נגד הרוסים. מדובר במערכת הגנתית בלבד".


פוטין התראיין אתמול לבמאי הסרטים הנודע, אוליבר סטון, ואמר: "רוסיה מרגישה מאוימת מההתפשטות של נאט"ו ואנחנו מודאגים מקבלת ההחלטות שלהם. אנחנו נצטרך לקחת החלטות להגן על עצמנו וזה אומר בין היתר להתקיף את מערכות הטילים שמאיימות לדעתנו עלינו".
כניסתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יכולה לשנות את המאזן, לאחר שהאחרון טען במערכת הבחירות שלו שנאט"ו מוציאה יותר מדי כסף. לדעת מומחים, הרוסים בוחנים כעת את טראמפ ואת התגובות האפשריות שלו לקירוב הטילים כאשר ייכנס לתפקיד בינואר. מומחה רוסי אמר ל"טיימס": "אנחנו נמצאים ברגע מסוכן. קשה לצפות מה תהיה התגובה של טראמפ".

ויקטור אוזרב חבר הבית העליון בפרלמנט וראש הוועידה להגנה ברוסיה אמר לטיימס: "הטילים בקלינינגרד יוצבו באופן קבוע". לדבריו טילי איסקנדר ו-S 400 מיועדים להתגרות בטילים של ארה"ב שהפכו להיות מבצעיים ברומניה ממאי האחרון וכעת יהיו מבצעיים גם בפולין. 
אוזרוב הסביר שברוסיה חוששים, כי האתרים בהם הוצבו טילי הגנה כביכול יכולים להפוך במהירות לטילי שיוט מארה"ב. "אנו ניצבים בפני שתי משימות עיקריות: לחדור הגנה אווירית ולהבטיח הגנה מפני תקיפות אפשריות", אמר אזרוב. "כאמצעי מענה נגד סוג זה של איום, אנו נחויב לחזק את ההגנה האווירית שלנו בכיוון זה".
בבריטניה אמר יו"ר הוועדה להגנה מטעם המפלגה השמרנית, ג'וליאן לואיס, כי גם לארה"ב וגם לאירופה המערבית יש מספיק נשק גרעיני כדי לנטל זה את זה והצעד הרוסי הוא יותר ממבחינת צעד דיפלומטי כדי לאיים על הגדילה.