חוגגים את מותו: הידיעה על מותו של פידל קסטרו, נשיאה לשעבר של קובה, התקבלה בשמחה גדולה ברחובות מיאמי, פלורידה. בשכונת "ליטל הוואנה" בעיר יצאו רבים מבני הקהילה, שחלקם נאלצו לגלות מקובה כשנמלטו משלטונו הדיקטטורי של קסטרו, לרקוד ולשיר עם היודע דבר מותו. קהל רב נופף בדגלי קובה והיכה על פחים כדי להביע את שמחתם ל מותו של הרודן לשעבר. 



איליאנה רוס-להטינן, חברת הקונגרס האמריקאית ממוצא קובני, אמרה כי "קסטרו היה רודן ובריון" ושמותו הוא "הזדמנות לפעול למען קובה חופשית, דמוקרטית ומשגשגת". 



גם מנהיגי בעולם התייחסו למותו של קסטרו. נשיא מקסיקו, אנריקה פנייה נייטו, אמר כי הוא "מבכה את מותו של קסטרו, מנהיג המהפכה הקובנית וסמל של המאה ה-20". נשיא ונצואלה הסוציאליסט, ניקולס מדורו, צייץ בטוויטר ש"מהפכני העולם חייבים להמשיך את מורשתו של קסטרו". נשיא אקוודור, רפאל קוראה, צייץ ש"הוא היה דגול. פידל מת. יחי קובה, יחי אמריקה הלטינית". 



נשיא ברית המועצת האחרון, מיכאיל גורבצ'וב, אמר בעקבות מותו של קסטרו, כי "פידל חיזק את ארצו במהלך הסגר האמריקאי, בו הופעל עליו לחץ כבד מאד, והוא בכל זאת קובה יצאה ממנו לדרך של פיתוח עצמאי". לדבריו, "גם בשנים האחרונות, כשלא היה בשלטון באופו רשמי, תפקידו של פידל בחיזוק ארצו היה עצום". 
 
ממשלת ספרד שלחה את תנחומיה לעם הקובני על מותו של קסטרו, בן להורים ספרדיים. בהצהרה נכתב כי "קסטרו היה דמות בעלת חשיבות היסטורית עצומה. הוא הביא לשינוי במדינתו והשפעתו הרבה הורגשה בכל האזור. כבן להורים ספרדיים, הנשיא לשעבר קסטרו תמיד שמר של קשרים חזקים עם ספרד והיה מחובר בקשרי דם ותרבות".