מה עובר על צעירה שנאלצת לגור באותו בית עם הגבר שאונס אותה פעם אחר פעם והיא לא יכולה להתנגד? טלי (שם בדוי) סיפרה היום (שני) בגלי צה"ל על מה שעובר עליה בביתה בבת ים בכל פעם שבן זוגה של אימה מחליט לפגוע בה.  בראיון היא גם מסבירה מדוע היא לא מספרת לאימה ומה אמרו לה במשטרה כשפנתה אליהם.



"הפעם הקודמת שבה הוא אנס אותי היתה לפני שבועיים", סיפרה טלי. "זה קורה בעיקר כשהוא לא עובד. אז הוא יוצא מהבית, קונה שתייה, משתכר ומתחיל לשמוע מוזיקה דיכאונית. אחר כך, מבלי לשים לב, הוא מתחיל לנשק אותי בכוח, ומכריח אותי לשכב איתו". היא המשיכה: "אני מנסה לדחוף אותו מעלי אבל אני לא מצליחה כי הוא אוחז בי בכוח".



"אני נשארת שם כי אין לי כסף להשכיר דירה משלי", הסבירה בראיון, "אמא שלי עדיין לא יודעת מה הוא עושה לי. לא סיפרתי לה כי הוא אמר שאם אעשה זאת - הוא יפגע בי". היא התייחסה לסוגיית הגשת התלונה במשטרה. "פניתי אליהם, הם לא עושים כלום, רק באים, מסתכלים והולכים. לא עצרו אותו. נפתח תיק, ולאחר מכן נסגר. הם אמרו שבגלל שאני לבד אני לא אוכל להגיש תלונה נגדו", אמרה, "אחרי שפניתי למשטרה אמא שלי זרקה את כל החפצים שלי מהבית, וכשהם פנו אליה היא אמרה שעשתה את זה כי יצרתי קשר עם המשטרה".



"מפחדת שיזרקו אותה מהבית"



בימים אלה, טלי נמצאת בטיפול פסיכולוגי. "המרכז לסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית תורמים כסף לפגישה אחד, ואני משלמת על פגישה נוספת כשיש לי כסף", שיתפה בראיון, "אני מצליחה לעבוד מידי פעם כשאני במצב בריאותי טוב - בנוסף לכל אני סובלת מאנורקסיה".



אוסנת, הפסיכולוגית שמטפלת בה סיפרה בגל"צ על המקרה. "הסיפור מחריד, ואין לי ספק שזו האמת. היא עשתה כל מה שאפשרי כדי שתוכל לעזוב את המקום", אמרה הפסיכולוגית, "כבר שנים היא עוברת פגיעות מיניות בתוך המשפחה - הסבא והאבא שלה אנסו אותה בילדותה".



"תשכרי דירה"


היא סיפרה על הסיבה שגרמה לטלי לחזור לגור עם אימה ובן הזוג שלה. "היא עברה תאונת עבודה שאחריה היא לא הצליחה לעבוד ולכלכל את עצמה, אז היא נאלצה לחזור לגור שם", הסבירה, "כיוון שאין לה כסף לשכור מקום מגורים אחר, אז היא משתתקת. היא לא יכולה להתנגד כי יזרקו אותה מהבית - דבר שכבר קרה בעבר".



הפסיכולוגית הוסיפה כי היא ניסתה ליצור קשר עם המשטרה ועם עובדות סוציאליות רבות. "במשטרה אמרו שכל עוד לא הוגשה תלונה - הם לא יכולים לעשות כלום בנידון. וברווחה אומרים לה 'תשכרי דירה'".



טלי התייחסה לטענה של הגורמים ברווחה כי היא סירבה לקבל את הפתרונות שהם הציעו לה. "לא הציעו לי פתרונות, זה שקר וכזב. אני אמרתי להם שמות של מקומות והם לא עשו את הטלפון. אני האחרונה שאגיד לא לעזרה", אמרה, "אין דבר כזה אצלי. אני סובלת מאנורקסיה קשה וגם כשלא יכולתי לעמוד על הרגליים, קמתי ורצתי לקבל עזרה. אבל כולם דחו אותי ואמרו שהדברים מורכבים".



הפסיכולוגית של טלי טענה גם כי "היא התחננה למקלט. רק שיוציאו אותה מהבית. אף עובדת סוציאלית לא לוקחת אחריות על המקרה שלה".



מאגף הרווחה בבת ים נמסר כי האגף לשירותים חברתיים לא ידע שהיא שבה להתגורר בעיר. בעיריית בת ים הבטיחו שינסו לעזור לה.