חלקים גדולים בציבור האמריקאי עדיין מסרבים לקבל את העובדה שדונלד טראמפ הוא הנשיא הבא של ארצות הברית. 538 האלקטורים שעתידים לבחור דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית יתכנסו רק ב-19 בדצמבר, אבל כבר כעת יש ניסיונות להשפיע עליהם לפעול בניגוד לדעת הבוחר ולהצביע עבור הילרי קלינטון לנשיאת ארצות הברית ולא לטראמפ.



עצומה שעלתה באתר Change.org (המקביל לאתר עצומה הישראלי), הקוראת להפוך את תוצאות הבחירות ולעצור את הפיכת דונלד טראמפ לנשיא, זכתה עד כה ל-4.6 מיליון חתימות, מה שהפך אותה לעצומה הנחתמת ביותר באתר עד היום.



העצומה, שנקראת "עשו את הילרי קלינטון נשיאה", טוענת כי בגלל שהמועמדת הדמוקרטית זכתה ביותר קולות בספירה הכללית, היא צריכה להיות הנשיאה. "הסיבה היחידה שטראמפ ניצח היא האלקטורים", נכתב. "למה לא לנצל את המוסד הכי לא דמוקרטי בארצות הברית כדי להבטיח תוצאה דמוקרטית?".



בעצמוה נכתב כי "ב-19 בדצמבר, חבר האלקטורים יצביעו ויבחרו מי יהיה הנשיא הבא. אם הם יצביעו כפי שמדינותיהם הצביעו, דונלד טראמפ ינצח. אם זאת, ב-14 מדינות בהן הוא ניצח, האלקטורים יכולים להצביע להילרי ללא כל חשש מענישה".



עוד נכתב בעצומה, כי מר טראמפ אינו כשיר לשרת. "העובדה שהוא הופך אמריקאים רבים לשעירים לעזאזל, האימפולסיביות שלו, הבריונות, שקרים, ההיסטוריה של תקיפה מינית, בה הודה וחוסר ניסיון המוחלט שלו, הופכים אותו לסכנה לרפובליקה".  



כזכור, שלוש מדינות בארצות הברית צפויות לערוך ספירה חוזרת של התוצאות: ויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה. בשלושתן ניצח טראמפ בפער זעום.



עם זאת, סביר להניח שגם הספירה החוזרת לא תשנה את התוצאות, שכן אפילו 100 אלף הקולות בהן ניצח טראמפ במצטבר בשלוש מדינות אלה, הם יותר מהקולות שצפויים להשתנות בעקבות הספירה החוזרת.