זכריה בופאסיל (26) ומוחמד אלי אחמד (27) העבירו אלפי פאונד לאחד החשודים העיקריים בפיגועי הטרור של דאעש בבריסל ובפריז, חודשים ספורים לפני ההתקפה על בירת צרפת בנובמבר 2015. חבר השופטים בבית המשפט בלונדון מצאו את בופאסיל אשם בהכנה לפיגוע טרור ואחמד הודה באשמה בתחילת המשפט. בית המשפט קבע כי מוחמד אבריני (31) הנודע כ"איש עם הכובע", שנתפס בעדשות המצלמה בנמל התעופה בבריסל ביום המתקפה, הגיע לבריטניה ביולי 2015 לאסוף את הכסף משני אנשי הקשר שלו הנמצאים בממלכה. השניים מסרו לו 3,700 פאונד בפארק ברמינגהאם והם נקטו באמצעים משוכללים לחמוק מגילוי בעת ביקורו בין ה-9 ל-16 ביולי בשנה שעברה.



ניתוח מומחה של גלאי טלפונים סלולריים גילה כי הטלפונים של השלושה היו בשימוש על ידי שלושתם בשטח הפארק ב-10 ביולי 2015, יום לפני שהכסף הועבר אל אבריני. "אין ספק שהכסף הועבר כמעורבות בטרור", נאמר על ידי חבר השופטים. 



מוחמד אבריני, "האיש עם הכובע". צילום מסך
מוחמד אבריני, "האיש עם הכובע". צילום מסך



"באנגליה שירות חשאי משוכלל מאוד"



אבריני אמנם הכחיש כל מעורבות בתכנון פיגוע בבריטניה אך במהלך חקירתו הוא הודה שנסע לממלכה כדי לאסוף כסף. מתמלילי חקירותיו במשטרה אמר: "אני חושב שבאנגליה יש שירות חשאי משוכלל מאוד, עם טכניקות תצפית טובות יותר ולכן קשה מאוד לתקוף שם".



מארגרט גילמור, עמיתה בכירה במכון "רויאל יונייטד" אמרה כי "זה בהחלט נכון לומר שלשירותי הביטחון של בריטניה יש מוניטין בינלאומי להיות בין הטובים בעולם, אך זה שטויות להגיד שבריטניה לא תהייה יעד של טרוריסטים". השניים יעמדו לדין בשבוע הבא וצפויים לתקופת מאסר ממושכת. התביעה טוענת כי התיק סיפק להם מערכת של קשרים שהרכיבו תאי טרור בינלאומיים וממחישה שמי שמאחוריי מימון פעילות טרור אשם בדיוק כמו הקטל שנגרם מהמתקפה.



כזכור, בפיגוע המשולב שהתרחש בבריסל במרץ האחרון, נהרגו 32 בני אדם על ידי מחבלים מתאבדים בנמל התעופה של העיר ובתחנת מטרו. דאעש לקח אחריות על הפיגועים.