המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי ישנו חשד שדאעש השתמשו בנשק כימי בטריטוריה שבשליטתם בסמוך לתדמור, במהלך הפצצות אוויריות כבדות באזור שהביאו למותם של 35 בני אדם. המרכז ציטט מקורות מקומיים שדיווחו כי היו מקרי חנק וכי עשרות נפצעו במהלך הלחימה. בין המתים ישנם 28 ילדים, כך דווח. לדברי המרכז, המקורות דיווחו לו כי נראו גופות ללא פצעים נראים לעין.



לעומתם סוכנות הידיעות עמאק המקושרת לדאעש, דיווחה כי 20 בני אדם נהרגו וכי כ-200 בני אדם נפגעו עקב בעיות נשימה ש"נבעו כתוצאה מהתקפות אוויריות של נשק כימי שביצעה רוסיה". הצבא הסורי והרוסי הכחישו שימוש בנשק כימי.



בתוך כך, בחאלב נהרגו 60 בני אדם בהם אזרחים ולוחמים, כאשר הצבא הסורי הסתער על האזורים בעיר שמוחזקים על ידי מורדים. מקור צבאי דיווח כי הצבא הסורי ובני בריתו מצויים "רגעים ספורים לפני הכרזת ניצחון", זאת כאשר הכוחות המורדים כמעט הוכרעו ונותרו כשהם מחזיקים בחלק קטן בעיר. עיתונאי רויטרס שנמצא במקום סיפר כי הפצצת האזורים שבשליטת המורדים נמשכה ללא הפסקה במהלך יום שני. אזרח שנמצא בשטח הלחימה תיאר את האירוע כ"יום הדין".



"הלחימה במזרח חאלב תסתיים במהירות. (למורדים) אין הרבה זמן. הם עומדים להכנע או למות", אמר הגנרל זאיד אל סאלח, ראש האבטחה הממשלתי בחאלב. המורדים נסוגו מכל המחוזות שבמזרח נהר חאלב היום אחר הצהריים. באזורים שבשליטת הממשלה, חיילים חגגו וירו באוויר.



מחלקת ביטחון הפנים בארה"ב דיווחה כי רוסיה פנתה אליהם בבקשה לדחות את הפסקת האש בחאלב שהייתה מאפשרת לאזרחים לעזוב את העיר. "במקום לקבל את הצעת ארה"ב להפסקת אש מיידית, הרוסים עדכנו אותנו שהפסקת האש תיאלץ להדחות, כלומר המשטר ותומכיו ימשיכו במעשיהם. בהתחשב בהתקפות הקשות אי אפשר להסכים לזה", אמר דובר המחלקה ג'ון קירבי.