כלי תקשורת שונים בגרמניה מפרסמים הבוקר (שלישי) כי הנהג שביצע את הדריסה ההמונית בברלין אתמול הינו פליט פקיסטני או אפגני שהגיע למדינה לפני מספר חודשים. לפי העיתון די ולט, הפליט הגיע לגרמניה בפברואר האחרון. הרשויות בגרמניה לא אישרו את הממצאים, וטרם מסרו אם לפי חקירתם ישנן אינדיקציות חדשות כי האירוע בוצע ממניע טרוריסטי. שר הפנים הגרמני אמר הלילה כי אין ביכולתו לומר מהי סיבת הדריסה, אך כי יש סימנים לכך שהיא נגרמה ממניע של כוונת פגיעה מכוונת. 

במהלך הלילה עלה מניין ההרוגים באירוע הדריסה ל-12 אנשים. 48 אנשים נוספים שנפצעו באירוע מאושפזים בבתי חולים, חלקם במצב קשה. כזכור, האירוע התרחש אתמול בשוק חג המולד בבירה הגרמנית, כאשר משאית התפרצה למקום ופגעה באנשים רבים. כוחות הביטחון הגרמנים עצרו את הנהג לאחר מרדף. במשאית ישב נוסע נוסף לצדו של הנהג, אדם בעל אזרחות פולנית שנהרג באירוע הוא נהרג. לאחר האירוע בקשה המשטרה המקומית מתושבי העיר להישאר בבתיהם. 

המשאית בברלין. צילום: טוויטר


על פי דיווחים, המשאית הגיעה מפולין. הבעלים של החברה שהמשאית הייתה בבעלותה אמר לכלי התקשורת כי היא הייתה אמורה להגיע לאזור אחר של ברלין על מנת לפרוק סחורה וכי הנהג המקורי היה בן דודו וככל הנראה המחבל הרג אותו ולקח את המשאית. הוא סיפר שלא הצליח ליצור קשר עם הנהג במשך שעות ארוכות.