משטרת גרמניה ממשיכה היום (רביעי) במצוד נרחב ברחבי המדינה אחרי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין ביום שני בערב, כאשר לפי הדיווחים החשוד המרכזי הוא מהגר תוניסאי שהמסמכים שלו התגלו בתוך תא הנהג במשאית שדרסה למוות 12 בני אדם בכיכר ברייטשייד.



הדר שפיגל דיווח כי חוקרי המשטרה מצאו מתחת למושב של נהג המשאית מסמכים עם שמו של אניס א., שנולד בשנת 1992 בעיר טטואין שבתוניסיה. לפי הידיעה, המסמכים מאפשרים לו להישאר בגרמניה, אולם אינם מבטיחים לו מקלט, והם הונפקו באפריל האחרון במחוז קלבה שבמדינת צפון ריין-ווסטפלייה, ליד הגבול עם הולנד.



עם זאת, כלי תקשורת נוספים דיווחו כי המסמכים כללו גם את השמות הבדויים אחמד א. (21) שנולד באלכסנדריה שבמצרים ואת השם מוחמד ה. שנולד באוקטובר 1992. במשטרה פרסמו את תמונותיו של החשוד והזהירו כי הוא מסוכן.



נמלט. אניס א. .צילום: פייסבוק
נמלט. אניס א. .צילום: פייסבוק



הסודויטשה צייטונג דיווח כי החשוד היה בקשר עם אבו וולאה שנחשב ל"איש מספר אחד של דאעש בגרמניה", אולם נעלם מוקדם יותר החודש. אבו וולאה, ששמו האמיתי הוא אחמד עבד אל-עזיז עבדאללה א., הוא מטיף עיראקי שעמד במרכזה של חקירה של רשויות הביטחון בחשד שגייס מוסלמים צעירים על מנת שייסעו לסוריה ולעיראק כדי להילחם לצד דאעש. הוא נעצר בתחילת נובמבר עם ארבעה חשודים נוספים אחרי שצעיר ששב מסוריה סיפק פרטים על פעילות הרשת. אתמול נטל הארגון אחריות על הפיגוע. בסוכנות הידיעות של הארגון, "אעמאק", נכתב כי הדורס היה "חייל של המדינה האסלאמית" וכי הוא ביצע את הפעולה "בתגובה לקריאות לפגוע באזרחים של מדינות השייכות לקואליציה הבינלאומית. 

במשטרת ברלין ציינו כי עד אמש הם קיבלו יותר מ-500 רמזים מהציבור וכי החוקרים מתמקדים בניתוח של ממצאי דנ"א וטביעות אצבע ובמעקב של מערכת ה-GPS של המשאית שעשויה להיות מחוברת לטלפון נייד שנמצא ברשותו של החשוד. כמו כן בוצעו חיפושים בבתי חולים בברלין בשל הערכות כי המחבל עשוי להיות פצוע. "יש לנו דרכים רבות למצוא את האדם הזה", אמר אנדרה שולץ, ראש איגוד חוקרי המשטרה בגרמניה. "יש לי אמון רב במשטרת ברלין ובסוכנות החקירות הפליליות הפדרלית".



הפיגוע בברלין, והחשד כי המחבל הוא מבקש מקלט, ממשיכים להגביר את הלחץ על הקנצלרית אנגלה מרקל לשנות את מדיניות הדלת הפתוחה כלפי פליטים ומהגרים, גם מכיוון בני בריתה הפוליטיים. אנדראס שואר, מזכ"ל מפלגת האיחוד הנוצרי-סוציאלי, מפלגת אחות של מפלגתה של מרקל במדינת בוואריה, הכריז הבוקר כי "אנחנו צריכים לבחון מחדש את הכל. אנחנו צריכים כעת מדינה חזקה יותר". הוא הצטרף בכך לחבר מפלגתו, ראש ממשלת בוואריה הורסט סיהופר, שקרא ביום שלישי "לבחון מחדש ולהתאים מחדש את כל מדיניות ההגירה והביטחון שלנו, למען הקורבנות".