"אם לא יהיו שתי מדינות בסוף תהיה מדינה אחת בה יהיו מיליוני בני אדם ללא מעמד וללא אזרחות", כך הזהיר היום (רביעי) נשיא ארה"ב היוצא ברק אובמה. הנשיא אף הוסיף  כי "ההתנחלויות יוצרות מציאות שהופכות את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי ואנחנו שלחנו סימן לממשל הישראלי שהרגע הזה אולי עובר ולא יחזור. אנחנו מקווים לייצר דיון פנימי שאולי לא ייצר שלום באופן מיידי אבל יציב את המציאות ואת האופציות והאלטרנטיבות בפני הצדדים". 



"פתרון שתי המדינות הוא היחיד הראוי כי אין אלטרנטיבה אחרת טובה. אני לא רואה פתרון לדבר הזה תוך שמירה על ישראל דמוקרטית ויהודית מבלי שתי מדינות. לאורך זמן, ישראל לא תוכל לשמור על צביונה כמדינה דמוקרטית ויהודית עם אזרחים שאינם בני מעמד אזרחי שווה", הוסיף אובמה.



אובמה התייחס למחליפו דונלד טראמפ ולכוונתו לשנות את מורשתו שלו ואמר: "לנשיא הנכנס יש עמדה אולי שונה, זה קורה אחרי בחירות. אני סבור שהעמדות שלי ברורות ושהחזון שלי בהיר, אני לא רוצה לחזות מה עתיד לקרות אך אני מקווה למנוע מהאזור להתנפץ. זה חלק ממה שניסינו להעביר לממשל הנכנס בנושא הזה".



הנשיא הוסיף כי "זה בסדר שנשיא נכנס בוחן מחדש את הדברים אבל אם אתה הולך לשנות שינוי משמעותי של המדיניות, תבחן מה יקרה בעקבות הדבר הזה. אתה לא רוצה לשלוף מהשרוול בנושאים כה נפיצים".                         



הנשיא היוצר סיים את דבריו במסר מרגש לתושביו: "אני מאמין באנשים כאן, אני מאמין במדינה הזו, אני מאמין בטוב שיש כאן. זה יותר מ'נו דרמה אובמה', לפעמים אני כועס ולפעמים אני מתוסכל אבל אני בטוח בטוב שיש כאן במדינה הזו, אני מאמין באומה הזו ואני רואה את זה עם האנשים בצעירים שאני עובד מולם. אני לא נאיבי יש גם רוע בעולם, אבל עלינו להתמקד בטוב".