בין שלל הברכות והאיחולים לאחר השבעתו כנשיא ארה"ב, ממתין לדונלד טראמפ גם מכתב פתוח מרגש שכתבה ילדה סורית המתחננת אליו, "עזור לילדי סוריה". בנא אל-עאבד, הילדה הסורית בת ה-7 מהעיר חלב, התפרסמה בחודשים האחרונים בזכות הציוצים ששלחה מהעיר המופצצת ובהם סיפרה על הזוועות המתרחשות בעיר שהפכה לסמל של מלחמת האזרחים בסוריה.

בחודש דצמבר האחרון הצליחה אל-עאבד להימלט יחד עם משפחתה מחלב ולחצות את הגבול לטורקיה, ומשם פרסמה בימים האחרונים מכתב פתוח לטראמפ, בו היא מבקשת ממנו לסייע לילדי סוריה הנתונים במצור ותחת הפצצות כבדות בחודשים האחרונים. "שמי בנא אל-עאבד, ואני ילדה סורית בת שבע. גרתי בסוריה כל חיי לפני שעזבתי את חלב הנצורה בחודש דצמבר האחרון. אני חלק מילדי סוריה שסבלו מהמלחמה, אבל כעת יש לי שלום בבית החדש שלי בטורקיה", פתחה אל-עאבד את המכתב הפתוח לטראמפ.

מכתב פתוח לנשיא. צילום: AFP
מכתב פתוח לנשיא. צילום: AFP


בהמשך היא סיפרה על הזוועות והמוות שחוותה בחודשים האחרונים בהן הופצצה חלב על ידי כוחותיו של הנשיא אסד. "הייתי בבית ספר, אבל בתוך זמן קצר הוא נהרס בגלל ההפצצות. חלק מהחברים שלי מתו. אני מאוד עצובה בגלל זה, הלוואי והם היו איתי והיינו יכולים לשחק כעת. לא יכולתי לשחק בחלב, זו היתה עיר המוות. היינו צריכים להתמודד עם סלעים נופלים, עשן כבד ומחניק. כעת, בטורקיה, אני יכולה לצאת ולהנות. אני יכולה ללכת לבית ספר למרות שעדיין לא עשיתי זאת. זו הסיבה ששלום חשוב כל כך לכולם, כולל עבורך. עם זאת, מיליוני ילדים סורים אינם כמוני כעת, והם סובלים בחלקים אחרים של סוריה. הם סובלים בגלל אנשים מבוגרים", כתבה אל-עאבד. 

אתה יכול בבקשה להציל את הילדים והאנשים של סוריה?
במכתבה, ביקשה הילדה מנשיא ארה"ב לפעול למען ילדי סוריה הסובלים מהמצור וההפצצות. "אתה יכול בבקשה להציל את הילדים והאנשים של סוריה? אתה חייב לעשות משהו עבור הילדים בסוריה, בגלל שהם כמו הילדים שלך וראויים לשלום כמוך. אם תבטיח לי כי תעשה משהו עבור ילדי סוריה, אני כבר החברה החדשה שלך. אני מצפה לראות מה תעשה עבור ילדי סוריה" כתבה אל-עאבד.
 
אמה של אל-עאבד, פטמה, העבירה את המכתב הפתוח לרשת BBC בתקווה כי הוא יגיע לידיעתו של טראמפ. "בנא כתבה את המכתב מספר ימים לפני השבעתו של טראמפ לנשיא, לאחר שראתה אותו מספר רב של פעמים בטלוויזיה", סיפרה פטמה אל-עאבד לרשת BBC. 
 

לאורך קמפיין הבחירות נמנע טראמפ מהבעת דעה נחרצת על מלחמת האזרחים בסוריה. עם זאת, הוא הצהיר מספר פעמים על רצונו לשפר את היחסים עם רוסיה והנשיא פוטין, שתומכים בנשיא אסד ומשתתפים בהפצצות המשטר הסורי על חלב ועל ערים אחרות הנשלטות על ידי המורדים.