שבוע עבר מאז הושבע דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית, והוא כבר הספיק למחוק חלק משמעותי מההחלטות של קודמו בחדר הסגלגל, ברק אובמה, להתנצח עם הוליווד וכמובן לצייץ הרבה בטוויטר.



זה החל כבר עם טקס ההשבעה, בו נראו השטחים שלפני בניין הקונגרס הרבה פחות עמוסים מאשר בהשבעות של הנשיא אובמה. אנשי טראמפ לא אהבו את התמונות ואף הורו לאגף הגנים הלאומיים, האחראי על האזור, להוריד מהרשת תמונה המשווה בין ההשבעות. טראמפ עצמו התייחס לרייטינג של ההשבעה ואמר שהוא היה יותר טוב מזה של לפני ארבע שנים. 


במהלך ההשבעה וביום למחרת היו הפגנות רבות נגד טראמפ ברחבי ארצות הברית, בהן הפגנת הנשים הגדולה בבירה וושינגטון, בהן הופיעו הרבה מפורסמים. טראמפ הגיב למחאה בטוויטר וכתב: ראיתי את ההפגנות, אבל הייתי תחת הרושם שכרגע ניצחנו בבחירות. למה כל האנשים האלה לא הצביעו? המפורסמים גרמו נזק למטרה". 
מאז המעבר לבית הלבן ביום שישי בשבוע שעבר, חתם טראמפ על מספר צווים נשיאותיים הכוללים הוראות נשיאותיות ומזכרים נשיאותיים. כולם מכוונות למימוש הבטחות קמפיין הבחירות של הנשיא ולביטול מדיניותו של אובמה, כמו אובמה-קייר וביטול הצטרפות ארצות הברית להסכם הסחר הטרנס-פאסיפי עם מדינות אסיה. בנוסף הוא הוציא צו הקורא לבחון את הסכם הסחר של ארצות הברית עם קנדה ומקסיקו, הנאפט"א.
צו נוסף היה ביטול המימון הפדרלי לארגונים שמסייעים ומקדמים הפלות. 
גם נושא איכות הסביבה חטף מכה חזקה עם כניסתו של טראמפ לתפקיד. הנשיא חתם על צווים להקמת צינורות נפט והבטיח למתן את ההגבלות  על התעשייה האמריקאית, באומרו כי "הסביבתנות יצאה משליטה". 
טראמפ התייחס גם לצ'לסי מאנינג, החיילת שהדליפה מסמכים לוויקיליקס וקיבלה חנינה על ידי הנשיא לשעבר אובמה וכתבה מאמר נגדו: "הבוגדת כפוית התודה, שלא היתה צריכה להשתחרר מהכלא, קוראת לנשיא אובמה מנהיג חלש. נורא". 
אבל ללא ספק, גולת הכותרת של ממשל טראמפ בן השבוע, היה הצו הנשיאותי להקמת החומה בגבול עם מקסיקו, אחת מהבטחות העיקריות שנתן במהלך מסע הבחירות. טראמפ כמובן שב ואמר כי מקסיקו היא שתשלם על בניית החומה, באמצעות הטלת מכס של 20% על מוצרים שייכנסו לארצות הברית מדרום לגבול. בינתיים ההצהרות הללו גרמו לביטול הפגישה המתוכננת בינו לבין נשיא מקסיקו, אנריקה פנה נייטו, שאמר כי מקסיקו לא תשלם על החומה.