נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס בפוסט שהעלה הלילה (בין ראשון לשני) בחשבון הפייסבוק שלו, לצו מדיניות ההגירה שחתם עליו ועורר סערה. "אמריקה זו אומת מהגרים. אני אמשיך להראות חמלה כלפי הפליטים, אבל באותו זמן אשמור על הגבולות שלנו", כתב טראמפ, "אמריקה תמיד היתה ארץ של חופש ואומץ, ואני אשמור עליה חופשייה - התקשורת יודעת זאת, ומסרבת להגיד את זה". הוא טען: "המדיניות שלי במקרה הזה דומה לזו של אובמה ב-2011, כשהוא אסר מתן ויזות למהגרים מעיראק במשך שישה חודשים". לדבריו, שבע המדינות שהופיעו בצו צוינו בעבר על ידי משטר אובמה כיצרניות טרור.





"בניגוד לטענות של התקשורת, זה לא חרם נגד המוסלמים ולא קשור לדת", הוסיף הנשיא, "זה קשור לטרור ולביטחון של המדינה, יש למעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם שמרבית האוכלוסייה שלהן מוסלמית, והן לא מושפעות מכך. נמשיך לבחון את נושא הוויזות ב-90 הימים הבאים". הוא התייחס גם למצב הקשה של תושבי סוריה ואמר "מרחם על תושבי המדינה שנמצאים במצב הומניטרי קשה. העדיפות העליונה שלי היא להגן על המדינה ולשרת אותה, וכנשיא אמצא דרך לעזור למי שסובל".



מוקדם יותר היום, הוא צייץ על כך גם בחשבון הטוויטר שלו. "המדינה שלנו צריכה גבולות חזקים ובחינה מדוקדקת של מהגרים, עכשיו. תראו מה קורה בכל רחבי אירופה ובעולם - בלגן נוראי", צייץ הנשיא בטוויטר.





הדברים באים אחרי הביקורת הגדולה אותה ספג בעקבות איסור קבלת פליטים ממדינות מוסלמיות. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מתחה ביקורת חריפה על הצעד. "המלחמה בטרור לא מצדיקה חשד אוטומטי באוכלוסיות או דתות שלמות", אמרה מנהיגת גרמניה. דוברה של מרקל, סטפן סייברט, אמר כי הצו הנשיאותי של טראמפ מוטעה.



לדבריו, "מרקל מצרה על האיסור האמריקאי לכניסת פליטים ואזרחים ממספר מדינות והוסיף כי היא הביאה את דאגתה בשיחת הטלפון שניהלה איתו". מרקל הזכירה לטראמפ כי אמנת ז'נבה מחייבת את הקהילה הבינלאומית מסיבות הומניטאריות.