עשרה ימים אחרי שפינה את הבית הלבן לטובת דונלד טראמפ, שבר הערב נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, את שתיקתו והביע את מחאתו נגד החלטתו של טראמפ למנוע כניסתם של פליטים ושל אזרחים של שבע מדינות מוסלמיות.



בהודעה שפרסם דוברו של אובמה, קווין לואיס, נמסר כי הנשיא לשעבר דוחה לחלוטין את הניסיונות להשוות בין הצו הנשיאותי של טראמפ לבין מדיניות שבה נקט אובמה עצמו כלפי פליטים מעיראק בשנת 2011. "ביחס להשוואות להחלטות של הנשיא אובמה בתחום מדיניות החוץ, שאותן שמענו, הנשיא לא מסכים לחלוטין עם הרעיון של אפליית אנשים בגלל אמונתם או דתם", אמר.



לואיס ציין כי אובמה גם "התרגש" לנוכח ההפגנות ההמוניות בסוף השבוע נגד המדיניות החדשה של טראמפ. "בנאומו האחרון כנשיא, הוא דיבר על החשיבות של תפקיד האזרחים וכיצד לכל האמריקאים יש אחריות להיות שומרי הדמוקרטיה שלנו – לא רק במהלך בחירות אלא בכל יום", אמר. "אזרחים שמיישמים את הזכות החוקתית להתאסף, להתארגן ולהשמיע את קולם בפני נבחרי הציבור הוא בדיוק מה שאנחנו מצפים לראיות כאשר ערכים אמריקאיים נמצאים בסכנה".



אובמה לא לבד: גם ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט מתנגדת לצו הנשיאותי. מיקרוספוט משתפת פעולה עם לשכת היועמ"ש ממדינת וושינגטון, שתובעת בביהמ"ש הפדרלי להפסיק את הוראת ההגירה של טראמפ. מיקרוסופט מסרה לתקשורת כי היא מוסרת לתביעה מידע אודות השפעת הצו "זאת במטרה לתמוך בתביעה. נשמח להעיד במידה ויעלה הצורך", כך אמר דובר החברה, פיט ווטון. גם אמזון פועלת למען המטרה. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי החברה עובדת על אפשרויות משפטיות אחרות במטרה להתנגד לצו הנשיאותי, זאת בנוסף לתמיכה בתביעה של מדינת וושינגטון.