המשבר הדיפלומטי בין ישראל למקסיקו, בעקבות הציוץ בטוויטר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתמך בתוכנית של נשיא ארצות הברית טראמפ לבנות חומה בין שתי המדינות, הגיע אמש לשיאו. היום (שלישי) שוחחו ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM עם דניאל דורנבאום, יהודי תושב מקסיקו, שטען כי ראש הממשלה פגע בקהילה היהודית במקום: "הוא העמיד אותנו במצב לא נוח, לפי דעתי זה היה מיותר. נתניהו היה צריך לחשוב פעמיים ולא עשה את זה. הוא העדיף לקבל נקודות לטובת טראמפ על ההערה הזאת ולא חשב שהוא יכול לגרום לתקרית בין מדינות ולאי נעימות עם היהודים שגרים במקסיקו".



על היחס ליהודים במדינה סיפר דורנבאום: "אין פה אנטישמיות, אבל ברשתות החברתיות יש הרבה אנשים שמגנים את מה שנתניהו אמר ואומרים לנו, היהודים, למה הוא צריך להתערב בעניינים שלא שלו ומתחילים כל מיני ביטויים אנטישמיים". עם זאת, הדגיש: "נתניהו נקט עמדה וזה גורם לאי נעימות, אבל אנחנו יודעים שזה יעבור, זה קורה בכל פעם שבמזרח התיכון יש התחממות ויש אינתיפאדות".





"הכלכלה בצפון מקסיקו, בגבול עם ארצות הברית, היא משותפת", הסביר דורנבאום את הרקע למשבר שיצר הנשיא טראמפ בין המדינות. "אחד ממקורות ההכנסה הכי חשובים של הכלכלה המקסיקנית הוא הדולרים שמגיעים מדרום ארצות הברית, הכספים שהמקסיקנים שעובדים שם שולחים למשפחות להם. הרבה מקסיקנים מגנים את טראמפ. ההרגשה היא שהוא אנטי-מקסיקני, אבל לדעתי המציאות תביא אותו ליותר מתינות".

לסיום ביקש להדגיש דורנבאום: "אנחנו תומכים במדינת ישראל ובכל מי שעומד בראשות הממשלה, אנחנו מאוד ציונים ותומכים בישראל בכל מה שקיומי ונוגע בקיום שלה". כמו כן ציין: "אנחנו תושבי מקסיקו ואוהבים אותה. המדינה הזאת קיבלה אותנו ואת ההורים שלנו כשברחו מהשואה ומכל מיני מקומות בזרועות פתוחות".