האירועים במאחז עמונה זכו אתמול לאזכור בכלי תקשורת ברחבי העולם: בדיווחיהם הם הדגישו כי הפינוי התרחש מיד אחרי שהממשלה אישרה בניית עוד כמה אלפי יחידות דיור בהתנחלויות ביהודה ובשומרון.  “ישראל אישרה 3,000 בתי מתנחלים חדשים בעת שפינוי עמונה מתחיל”, הייתה כותרת הידיעה בעמוד השער של BBC, אשר התמקדה בעובדה שההודעה על הבנייה היא השלישית מאז כניסתו של ממשל טראמפ. “הבית הלבן לא הביע התנגדות כלשהי”, ציינו ברשת השידור הבריטית.

 גם ה"גרדיאן" הבריטי קשר בכותרת הידיעה בין ההכרזה על בניית אלפי יחידות דיור נוספות ובין פינוי המאחז, אשר הגיע, לדברי עורכיו, “אחרי שנים של גרירת רגליים וויכוח פוליטי”. “הגורל של עמונה איים זה זמן לערער את יציבות הקואליציה הצרה של נתניהו, הכוללת את מפלגת הבית היהודי, אשר תומכת במתנחלים ובקיצונים אחרים המתנגדים להריסתה”, ציין העיתון. “נתניהו נאבק למצוא איזון בין פיוס המצביעים המתנחלים שלו ובין כיבוד בית המשפט העליון, שעורר את זעם הקיצונים כשפסק נגד המתנחלים”.




גישה דומה סיפקה רשת CNN האמריקאית. הרשת ציינה: “עם ההכרזה שתביא להקמתן של עוד 3,000 בתים בהתנחלויות בגדה המערבית, ראש הממשלה נתניהו מנסה לפייס את הבסיס הימני שלו, שלא מרוצה מפירוק מאחז עמונה”.

"לה מונד" הצרפתי ציין כי הפחד מפני אלימות במהלך הפינוי הוביל את ראש הממשלה נתניהו להגביר את מאמצי הפיוס עם המגזר הדתי־לאומי - וכי הוא אף הכריז: “לבי איתכם”. עם זאת, גם היומון הצרפתי הדגיש כי ההחלטה על בניית הבתים החדשים “נראית כהתחייבות לתומכי ההתנחלות. לרשויות כבר לא הייתה ברירה אלא לציית להכרעת בית המשפט ולהרוס את עמונה”.
רשת אל־ג’זירה הקטארית, שהעבירה בשידור ישיר את הפינוי ואת העימותים בין כוחות הביטחון למפגינים, ציינה: “הפינוי מסכם חודשים של ניסיונות מצד הקיצונים בממשלה להפוך את המאחז לחוקי, והאישור של קרוב ל־5,000 בתי מתנחלים חדשים במקומות אחרים בשטחים הפלסטיניים הכבושים נראה כמהלך שנועד לזכות בתמיכתם”.