נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שלישי) להקפאת הצו הנשיאותי אשר חתם עליו ומונע כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית, למשך שלושה חודשים. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האיסלאם הקיצוני הוא איום אמיתי - תסתכלו מה קורה עכשיו באירופה ובמזרח התיכון. על בית המשפט לפעול במהרה"





מספר שעות לפני כן, משרד המשפטים האמריקאי פנה לבית המשפט העליון לערעורים בסן פרנסיסקו בטענה שהצו חוקי. הם הגישו דוח בן 15 עמודים הטוען כי הצו הנשיאותי של טראמפ להגבלת ההגירה, הוא חוקי "מתוקף סמכויותיו של הנשיא". דיון בנושא נקבע ליום רביעי בשעה 1:00 שעון ישראל.



כזכור, ביום ראשון בית המשפט דחה את הערעור שהגיש משרד המשפטים נגד הצו שהוציא שופט בית המשפט הפדרלי בסיאטל ג'יימס רוברט, אשר השהה את הצו הנשיאותי שעליו חתם הנשיא החדש דונלד טראמפ ואיפשר כניסת מהגרים משבע מדינות מוסלמיות לארצות הברית למשך שלושה חודשים. לפני הגשת הערעור, צייץ טראמפ מספר פעמים בנוגע לצו שהוציא רוברט, וכינה את ההחלטה כמסוכנת ומשרתת את הטרור.



"לאן המדינה שלנו מגיעה, ששופט יכול לעצור הוראה של המחלקה לביטחון המולדת וכל אחד, אפילו עם כוונות רעות, יכול להיכנס לארה"ב?" כתב טראמפ בציוץ אחד, ובשני הוסיף כי "בגלל שהאיסור הוסר על ידי שופט, הרבה אנשים מסוכנים ורעים מאוד עלולים לנהור אל המדינה שלנו. החלטה נוראה" וקינח בכך ש"אנשים רעים שמחים מההחלטה".