בעוד לנשים יש בערך 10 סוגי אמצעי מניעה, המבחר עבור גברים די מצומצם וכולל קונדום וקשירת צינור זרע. אך כעת על פי ניסוי שנערך על קופים, יתכן שנמצא אמצעי מניעה חדש עבור גברים. על פי מחקר שפורסם לאחרונה ב-journal Basic and Clinical Andrology, חוקרים בדקו אמצעי מניעה חדש בשם  הווסלג'ל על קופי רזוס זכרים, ומצאו כי הוא נמצא יעיל במניעת כניסה להריון במהלך תקופת הייחום של הקופים.

אמצעי המניעה החדש מורכב מג'ל פולימר אשר מוזרק אל תוך צינורות הזרע. החומר, אשר פיתוחו החל בשנת 2010, מונע מן הזרע להשתחרר והוא נספג מחדש בתוך הגוף. מדובר באמצעי שמזכיר מעט את תהליך קשירת צינורית הזרע, רק שבמקרה זה מדובר בהליך הפיך ושהשפעתו ארוכת טווח.
המחקר נערך במרכז לחקר הפרימיטים בקליפורניה, בהיקף קטן יחסית, במהלכו הוזרק הג'ל לתוך צינורות הזרע של 16 קופי רוזה בוגרים, שלאחר ההליך הם הוחזרו לשהות יחד עם בנות המין השני. הבחירה דווקא בבעל חיים זה נעשה מפני שמערכת הרבייה שלהם דומה ביותר לזו של בני אדם.
 

השפעת הג'ל נבדקה לאורך תקופת רבייה אחת של 16 הקופים, ולאורך תקופה של שנתיים לאחר הזרקת החומר. לטענת החוקרים, תופעות הלוואי הן יחסית מינימליות והתוצאות משביעות רצון. במשך תקופות הייחום בהן נבדקו הקופים הם הזדווגו אך לא נרשמו כניסות להריון. תופעת לוואי מרכזית אחת שנמצאה הייתה של דלקת מקומית באזור ההזרקה אצל אחד הקופים.
החוקרים אומנם אופטימיים, אך טוענים שיש לבצע ניסויים נוספים בקופים לפני שיהיה אפשר לנסות את הג'ל על בני אדם. התקווה היא שיוכלו לערוך ניסויים בבני אדם כבר בשנה הבאה.