שחקנית הקולנוע עטורת האוסקרים מריל סטריפ התעמתה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בפעם השנייה. היא מתחה עליו ביקורת נוקבת לראשונה בטקס "גלובוס הזהב" בינואר. מאז היא טוענת שהפכה למטרה של תומכיו. היא דיברה לתומכיה בטקס גאלה לגיוס כספים למען זכויות האדם של קבוצת LGBT (קהילת הלהט"ב בארה"ב). סטריפ הזכירה שטרמפ התיר את דמה כאשר כינה אותה: "שחקנית קולנוע אובר רייטד". היא אמרה בחיוך: "כן אני אובר רייטד, בעלת יותר מדי פרסים וכרגע אני גם השחקנית הכי ננזפת של הדור שלי". 

על טראמפ אמרה: "אם נעבור את הרגע הזה, אם האינסטינקט שלו להגיב בכל מחיר לא יוליך אותנו לחורף גרעיני עוד נצטרך להודות לנשיא הזה. זאת בגלל שהוא יעיר אותנו כדי להבין עד כמה החופש שלנו שביר". 

"עוד נצטרך להודות לו". הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס
"עוד נצטרך להודות לו". הנשיא טראמפ. צילום: רויטרס
היא הוסיפה: "המדינה למדה איך הסמכות של רשות המבצעת שנתונה בידי סוחר (דילר) יכולה לפעול נגד העם, החוקה ומגילת הזכויות. השוט של הרשות המבצעת יכולה, באמצעות הטוויטר, להצליף ולהתעלל בהם, להעניש ולהשפיל. לגרום לדה-לגיטימציה של העיתונות".

 "מזמין כל מיני התקפות של לובשי החולצות החומות" 

הקהל קיבל אותה במחיאות כפיים סוערות שנראו גם כהתרסה נגד נשיא ארה"ב."הייתי רוצה להישאר בבית ולהפעיל את מדיח הכלים שלי במקום לעמוד על במה ולדבר, אבל כל התארים שקיבלתי בכל הקריירה שלי מחייבים אותי לומר את דעתי. זה מפחיד כאשר את מציבה את המטרה של ראשך וזה מזמין כל מיני התקפות של לובשי החולצות החומות (כינוי לניאו נאצים), אבל אתה מרגיש שאין לך ברירה ואתה חייב לדבר. אין לך אופציה אחרת". 
סטריפ לא פירטה את ההתקפות עליה, אבל סוכנות AP חקרה בעניין ונמסר שהיא קיבלה איומים מארגונים ימניים.
היא עלתה לבמה בהזמנתו של איש הקולנוע קן ברנס, איש שיצר והפיק סרטים דוקומנטריים רבים. סטריפ אמרה בנאום ששני המורים שהכי השפיעו על הקריירה שלה בילדותה בניו ג'רזי היו האחת טרנסג'נדרית והשני הומוסקסואל.
היא רמזה לטראמפ ותומכיו כשאמרה: "בשלב מסוים של המאה ה-20 נשים ובני אדם מכל הצבעים והגזעים השיגו לעצמם זכויות בתהליך מהיר יחסית, ולא פלא שיש עכשיו שמרנים מכל המינים בכל מקום שזועמים. יש לנו זכות לחיות עם אמונה באלוהים ובלעדיה".