מזג האוויר הסוער שפוקד את חופי קליפורניה בשבועות האחרונים, הביא לתקלה חמורה ומאוד לא צפויה. הסכר הגבוה במדינה, סכר אגם אורוויל, שמגיע לגובה של 230 מטרים, הפך בימים האחרונים לאזור מסוכן מאוד, שברגע אחד יכול לגרום לאסון טבע גדול, אשר משפיע על חייהם של מאות אלפי אנשים ברחבי ארצות הברית. הכל החל מלחץ כבד שהופעל על הסכר, שנפרץ לאחר שהתמלא כמעט לחלוטין.



הסכר, שכמעט ולא היה בשימוש בארבע השנים האחרונות עקב יובש קיצוני, החל לפתע להתמלא, הרשויות החלו לפתוח באופן יזום את הסכר כדי להוריד את מפלס המים הגבוה, בניסיון לא להעמיס עליו, אבל כעת מחכים לראות האם הסכר יחזיק מעמד, או שתיאלץ פעילות אחרת. כל התושבים, כ-188 אלף איש, שבתחילה היו בטוחים כי מדובר בתרגיל, קיבלו הודעה כי מדובר במצב אמת, ומשפחות שלמות ארזו את עצמם ויצאו מהעיר באמצע הלילה.



כעת מנסים האמריקאים להבין האם הירידה בכמות המים אמורה להמשיך את המגמה ולגרום בעצם לצפירת הרגעה, ולהתחיל את החלק הבא, שהוא סתימת החור עם אבנים, או שיאלצו לעשות פעולה אחרת מונעת. הסכר, שנחשב לעצום, נבנה בשנות ה-60 ובעצם נמצא בהפרש של 12 מטרים מסכר ההובר במדינת נבאדה. 



"ההחלטה על פינוי מיידי נועדה להציל את חייהם של אלפי תושבים שחיים מתחת לסכר אורוויל במידה שזה יקרוס. אנחנו מבקשים מכולם לא לנסוע צפונה, אלא רק דרומה, כמה שיותר רחוק מהסכר. באזור ישנן גם בעיות אחרות, פרט להצפת הסכר, כגון מפולות בוץ שהתרחשו. 16 אלף איש גרים באורוויל, עיירה לא ממש מוכרת, אך באזורים סביבה ישנם כ-188 אלף איש, שגם הם קיבלו הוראה להתפנות במהרה.



 

Yep, that's a problem right there...

A video posted by Tyson Shorthorn (@radbones4l) on