"התפטרותו של היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, הגנרל מייקל פלין, היא עניין פנימי של ארצות הברית", כך אמר היום (שלישי) דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב בתגובה לעזיבתו המביכה לממשל האמריקאי של היועץ הבכיר, עוד בטרם נכנס לתפקידו, בגלל ששוחח עם השגריר הרוסי בוושינגטון על הסרת הסנקציות. "אמרנו את כל מה שרצינו", הוסיף. בעבר אמר פסקוב, כי פלין והשגריר לא שוחחו על הסרת הסנקציות. הוא סירב להרחיב על הדברים כשנשאל על כך. 



ואילו בפרלמנט הרוסי מעריכים שההתפטרות עלולה להיות סימן לגישה אנטי רוסית בבית הלבן. קונסטנין קוסצ'ב, יו"ר הוועדה ליחסים בינלאומיים בבית העליון של הפרלמנט, אמר כי או שטראמפ אינו עצמאי והוא נדחק לפינה, או שהממשל נדבק ב"רוסנופוביה".



ההתפטרות באה בעקבות שיחה שקיים פלין עם שגריר רוסיה בארצות הברית, סרגיי קיסליאק, בה הוא הבטיח לשגריר שהממשל החדש יסיר סנקציות שהטיל עליה ממשל אובמה עוד לפני שנכנס לתפקידו, וזאת בניגוד לנהלים.



בנוסף לכך, פלין הואשם כי הוא לא תדרך את סגן הנשיא מייק פנס בשיחה שקיים עם קיסליאק ואף כי שיקר בקשר אליה. התובעת הראשית בממשל אובמה, סאלי ייטס, דיווחה לבית הלבן כי בעקבות השיחה ייתכן ופלין יהיה יעד לניסיונות סחיטה.



במכתב ההתפטרות שהגיש פלין, הוא כתב כי "למרבה הצער, בשל קצב האירועים המהיר, תדרכתי את סגן הנשיא ואחרים במידע חלקי ללא כוונה בנוגע לשיחת הטלפון עם השגריר הרוסי. התנצלתי עמוקות בפני הנשיא וסגנו והם קיבלו אותה". מחליפו הזמני יהיה הגנרל בדימוס קית' קלוג, שהיה נציג הבית הלבן במועצה, וזאת עד שטראמפ יבחר את מחליפו של פלין.



ארצות הברית הטילה סנקציות על רוסיה בעקבות סיפוח חצי האי קרים ב-2014 והפעולות של הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה. הקרמלין מכחיש שסיפק נשק וחיילים לבדלנים.