ברשות הפלסטינית ממתינים במתח לפגישתם של נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, וראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, כשהחשש הוא כי הממשל האמריקאי יחליט שלא לאמץ את חזון שתי המדינות, וינקוט בקו פרו-ישראלי במהלך השנים הקרובות. אבל יחד עם הטענות הקשות, נדמה כי האמריקאים לא ממש מתכוונים לנטוש את הפלסטינים, ועושים את המאמצים בכדי לפייס את אנשי הרשות.



על פי פרסומים בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", במהלך היומיים האחרונים ביקר ראש ארגון הביון האמריקאי (ה-CIA) מייק פומפיאו, ברמאללה, שם נועד עם מספר גורמים בשלטון, ובראשם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בדיווח נאמר כי הצדדים דנו במצב העדין באזור, בסוגיית שתי המדינות שמטרידה מאוד את הפלסטינים, ובעוד מספר סוגיות, כגון איום ההתנחלויות והיחסים עם הבית הלבן.



גורם ביטחוני פלסטיני אישר לרשת ב' כי אכן התקיימה פגישה שכזאת ביומיים האחרונים. מי שעוד היה נוכח בפגישות הוא מאג'ד פארג', ראש מנגנון המודיעין הכללי הפלסטיני. משרד החוץ הישראלי לא היה מודע לכך שהפגישה בין השניים התקיימה.



חששם של הפלסטינים לשינוי משמעותי במדיניות האמריקאית באזור, אינו מגיע בחלל ריק. רק הבוקר התבטא בכיר בבית הלבן כי אין בכוונת הבית הלבן לקבוע את תוצאות המשא והמתן בין ישראל לפלסטינים. "הנשיא טראמפ תומך בשלום בין ישראל לפלסטינים וינסה להוות כגורם מתווך, אך לא יתעקש על פתרון שתי מדינות לשני עמים. שלום הוא המטרה הסופית, בין אם זה יגיע בצורה של פתרון שתי המדינות, או בצורה אחרת", אמר הגורם.



מצד שני, במגמה של מסרים סותרים מהממשל החדש, קיבלו הפלסטינים רמזים מרגיעים בנוגע להעברת השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים, ונאמר להם כי הנשיא נענה לבקשות העולם הערבי, בדגש על מלכי סעודיה וירדן. בעבר אמר עבדאללה, מלך ירדן כי "בכירים במערכת הביטחון וקהילת המודיעין הישראלית חוששים שהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים תביא להסלמה אלימה",ואף טען כי "מערכת הביטחון הישראלית מודאגת שהעברת השגרירות לירושלים תסייע לארגון הטרור (דאעש) לגייס מתנדבים חדשים לשורותיו".