כלי התקשורת הבינלאומיים שסיקרו את פרסום דוח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן" , הדגישו בכותרותיהם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה היעד המרכזי לביקורת על התכנון הכושל של המבצע. ה-BBC אף תהה אם "ניתן היה למנוע את 50 ימי הלחימה". רשת CNN ציינה כי הדוח "מספק כתב אישום תקיף נגד ממשלתו של נתניהו וטוען כי לא היו לה מטרות אסטרטגיות כאשר מלחמת 50 הימים החלה בראשית יולי 2014" . עוד נאמר בדיווח כי המדינה לא הייתה ערוכה לאיום של מנהרות חמאס.



לפי כתבי CNN בישראל, הדוח מהווה "ברכה פוליטית" עבור יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ועבור יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. "השניים היו חברים בקבינט הביטחוני במהלך המלחמה, אבל לפחות לפי הממצאים, הם נותרו מחוץ לתהליך קבלת ההחלטות", נאמר בידיעה.



הלוס אנג'לס טיימס ציין כי הדוח פורסם אחרי חודשים ארוכים של הדלפות לתקשורת וכי הוא "חידד את המתחים בין נתניהו לבין יריבו הפוליטי בנט, שהתלונן שראש הממשלה והצבא לא עדכנו כראוי את שרי הקבינט לפני המלחמה ובמהלכה ואשר ביקר את נתניהו במהלך המלחמה". העיתון הוסיף כי "הביקורת היא חלק ממצבור כאבי ראש עבור המנהיג הישראלי, שנחקר על ידי המשטרה בשל שחיתות ונמצא תחת לחץ להרחיב את ההתנחלויות הישראליות".




"הגילויים צפויים להוסיף ללחץ הפוליטי על נתניהו"



גם ה-BBC מתייחס לדוח ככתב אישום נגד נתניהו ונגד בכירי מערכת הביטחון לשעבר - שר הביטחון משה (בוגי) יעלון והרמטכ"ל בני גנץ - על "שכשלו בהיערכות לאיום של המנהרות חוצות הגבול שנבנו על ידי קיצוני חמאס". "מבקר המדינה מצא שעל אף שהיה מודיעין על המנהרות, לקבינט הביטחוני ולצבא לא הייתה תוכנית מקדימה לטפל בהן", ציינה הכתבת יולנדה נל. "הוא גם מעלה שאלה גדולה יותר אם ניתן היה למנוע את חמישים ימי הלחימה האינטנסיבית".



הגרדיאן הבריטי ציין כי מדובר ב"דוח מרשיע על המלחמה בעזה" והדגיש כי "הגילויים צפויים להוסיף ללחץ הפוליטי על נתניהו, שכרגע ניצב מול חקירות על שחיתות לגבי ההתנהלות שלו ושל מקורביו". העיתון הוסיף כי נתניהו סיפק תגובה מוקדמת עוד לפני פרסום הממצאים וכי הוא התכוון לכך שהדוח הוא "לא פטריוטי ולא רלוונטי" - על אף שלא השתמש במילים הללו.



גם בערוץ RT הרוסי הכריזו כי לשכת נתניהו "הייתה היעד המרכזי של הדוח" וזאת בשל התדרוך הלקוי לחברי הקבינט הביטחוני לפני פרוץ המבצע בעזה. עוד נאמר בידיעה כי "הדוח מאשים כי נתניהו פעל יותר כמו פרשן, במקום להבטיח שהמילים שלו גם יובילו למעשים הנחוצים".