ראש מחלקת הבילוש בניו יורק, רוברט בוייס, התייחס הערב (שלישי) לגל פשעי השנאה שעובר על ארצות הברית, ואמר כי האירועים מתרחשים "בקצב חסר תקדים". את הדברים אמר בוייס בכנס שערך ראש העירייה ביל דה בלסיו, והשתתפו בו בכירים במשטרת העיר ומנהיגי הקהילות הדתיות בניו יורק. אפילו בזמן הכנס התקבלו חמישה איומי פצצה ברחבי העיר, אחד מהם במטה הליגה נגד השמצה. כמו כן, על פי הנתונים שבידי משטרת ניו יורק, בעיר התרחשו 100 פשעים על רקע גזעני מתחילת השנה, בהם 55 אירועים אנטישמיים, עלייה של 113% במספר האירועים מהשנה המקבילה.



כתגובה לעלייה באירועים האנטישמיים בעולם, פנו היום כל 100 חברי הסנאט במכתב לשר לביטחון פנים, ג'ון קלי, לתובע הכללי ג'ף סשנס ולמנהל ה-FBI ג'יימס קומי וביקשו להגביר את האבטחה על מוסדות וקהילות יהודיות ברחבי המדינה.



במכתב כתבו הסנאטורים כי "אנו מודאגים ממספר האיומים העולה כלפי מרכזי הקהילות היהודיות ברחבי המדינה, וחוסר היכולת למנוע את הפעולות הללו ולהרתיע את המבצעים אותם. איומים אלה יכולים להציב אזרחים תמימים תחת סכנה ויכולים להוות בעיה כלכלית למוסדות היהודיים".



כזכור, בין האירועים אשר מדאיגים את הקהילה היהודית בארצות הברית היו עשרות מקרי איום והתרעות שווא על הנחת מטענים במוסדות יהודים ברחבי המדינה, בהם בניין הקונסוליה הישראלית במיאמי, וחילול בתי קברות יהודים. רק לפני יומיים, בית הקברות בברוקלין הושחת ומספר מצבות בו נופצו ונעקרו ממקומן. שבועיים לפני כן בפילדלפיה, עשרות מצבות נופצו, גם הן בבית קברות יהודי. ואף לפני כן אירע אירוע דומה בבית קבורת יהודי במיזורי. 
בליגה נגד השמצה התייחסו לעלייה בתקריות האנטישמיות, לאחר התקיפה במיזורי, וקישרו אותה לתוצאות הבחירות בארצות הברית, בהן נבחר דונלד טראמפ. "העלייה באירועים כאלה מאז היבחרו של הנשיא החדש, דונלד טראמפ, היא מדאיגה וחריגה במיוחד", אמרו בארגון שאוסף מידע על אירועים מסוג זה. "ללא קשר למספר הסופי של האירועים האנטישמיים, אנחנו רואים עלייה ברורה בדיווחים על אירועים כאלה, מה שגורם לכך שלוקח לנו יותר זמן לחקור כל מקרה", אמר אורן סגל, ראש מרכז המחקר על קיצוניות בארגון, והוסיף כי "היו אירועים גם לפני הבחירות, אבל מאז אנחנו ראינו זינוק בתופעה, לא ראינו דבר כזה מעולם".