שחקנית העבר הישראלית אורלי ויינרמן, שעוררה סערה לפני כשנה וחצי כשתקפה את תומכי ישראל בעולם, שבה לכותרת. ויינרמן יוצאת שוב בפומבי נגד המדינה, ודרך חשבון הפייסבוק שלה היא כתבה אמש כי "המרדף הפסיכוטי של הציונים לא נפסק לעולם", כששיתפה תמונה של אחד מחבריה שצולמה בשנה שעברה בחופי עזה.



בטקסט שכתבה שחקנית העבר, היא ביקשה לשתף את אותן המילים שכתבה אשתקד בתגובה לתמונה: "הלב שלי תמיד יהיה עם המקום הזה, עזה, כשגורלנו הפך אחד לאחר שהותקפתי ושרדתי ניסיון התנקשות כשהגנתי על החיים שם שעברו טבח". "אז", היא הוסיפה, "הייתי בריו, בקיץ 2014, והלב שלי יהיה תמיד בשני המקומות האלה". 




"תומכי ישראל - פושעים שהם בובות על חוט"


ויינרמן הפכה לשחקנית מפורסמת לפני כעשור, כשפרצה לחיינו בדמות עוגן בסדרה "שמש". בהמשך היא עזבה את ישראל, ניהלה מערכת יחסים עם בנו של שליט לוב לשעבר, מועמר קדאפי, והתבטאה לא אחת נגד המדינה. בחשבון הפייסבוק שלה ניתן לקרוא פוסטים פרו-פלסטינים רבים, בהם גינתה את פעילות צה"ל וישראל.
במהלך קיץ 2014 יצאה ויינרמן בפומבי נגד כוחות הביטחון הישראלים שפעלו בעזה בצוק איתן וספגה בתגובה גינויים חריפים ברשת. כשנה וחצי לאחר מכן היא התבטאה שוב בצורה מעוררת מחלוקת, כששיתפה תמונה של מי שהייתה אז המועמדת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, כשבה צוטטו דברי תמיכה בישראל.

"ישראלים יכולים להיות מותקפים בדרכם למכולת", נכתב לצד תמונתה של קלינטון. בחצי השני של הצילום, נראו הריסות העיר עזה (ככל הנראה אחרי הפצצה), עם הכיתוב "יש לכם מכולת? הישראלים פוצצו את שלנו". התמונה שותפה תחת הכותרת "כל הפוליטיקאים הם פושעים בתשלום". לצד הפוסט, ויינרמן צירפה את דעתה נגד תמיכתה של קלינטון בישראל והתייחסה לכינוי "פושעים", כשכתבה "לא כל הפוליטיקאים, אבל יש יותר מדי בובות שעובדות עבור ממשלת העולם. בצד המערבי של הגלובוס יש יותר מדי מהם, ואין להם בושה". 

 
צילום מסך, נובמבר 2015