בצפון-מזרח ארצות הברית הוכרז הערב (שלישי) מצב חירום בעקבות סופת שלגים חזקה המכה במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, פנסילבניה ווירג'יניה. השירות המטאורולוגי הלאומי בארצות הברית הוציא אזהרות מפנסילבניה במזרח עד למיין בדרום-מערב. בתי הספר נשארו סגורים ואלפי טיסות בוטלו. בסך הכל, כ -50 מיליון בני אדם ברחבי ארצות הברית הוזהרו על מזג האוויר הקשה.



במדינת ויסקונסין, ארבעה אנשים מבוגרים נהרגו בתקריות שונות תוך כדי גריפת שלג, כך דווח בתקשורת האמריקאית. עוד מזהירות הרשויות בארצות הברית כי עם רוחות של עד למאה קילומטרים בשעה, הסערה צפויה לגרום להפרעה חמורה עבור הנוסעים באזורים נרחבים בצפון-מזרח ארצות הברית. בין הסובלים מהסערה גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שנאלצה לדחות את נסיעתה לוושינגטון על מנת להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ.



סופת השלגים בארה"ב. צילום: רויטרס
סופת השלגים בארה"ב. צילום: רויטרס



מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, אמר כשהכריז על מצב החירום כי הנוסעים צריכים לצפות לסגירת כבישים, עיכובים וביטולים. "אני ממליץ בחום לכולם להגביל נסיעות מיותרות ואם אתם חייבים לנהוג, בבקשה תכננו מראש, היזהרו, והישארו בטוחים", הוא אמר בהצהרה. בנוסף, הוא המליץ להכין מזון למשך שבעה עד עשרה ימים, וכן לדאוג לאספקת חירום של מים בבקבוקים. מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, גם הכריז על מצב חירום והורה לכל עובדי המדינה להישאר בבתים.