אזהרת המטה ללוחמה בטרור בכל הנוגע לנסיעה לסיני, גרמה להרבה מאוד ישראלים לאי נוחות, בעיקר בגלל המחשבה שחברי המדינה האסלאמית עשויים לבצע פיגוע איכותי, ואף לחטוף תיירים ישראלים. האזהרה מדברת על הוראה לצד בצורה מיידית מסיני, וכמובן, גם לא להיכנס אל חצי האי. על פי המטה, יש סיכוי שבעקבות התראות שמגיעות, ייסגר מעבר הגבול לכמה שעות, ואפילו למספר ימים. 



מי שחושב שההיסטריה היא קצת מוגזמת, הוא צור שיזף, עיתונאי ותיק, אשר חווה על בשרו את המלחמות בקוסובו, עיראק, סוריה, וביקר באינספור מקומות מסוכנים. שיזף יוציא בפסח הקרוב טיול לשדות האופיום בסיני, אליו נרשמו בינתיים כ-14 איש. הסיור, שאמור להיות מרתק, מעלה גם חשש גדול. שיזף התראיין ב-103FM לבן כספית ואריה אלדד והסביר: "צריך להבין שסיני מחולקת, והמקומות שאנחנו נוסעים אליהם הם המקומות הבטוחים ביותר.



"צריך לזכור שסיני הוא חצי אי, שהשטח שלו הוא פי שניים ממדינת ישראל, ואנחנו מחלקים אותו לשניים: מרכז וצפון סיני זה החלק הבעייתי והלא טוב, אבל הדרום הוא אזור מאוד בטוח. מה שקרה הוא שלפני שלוש שנים ישבו השבטים של דרום סיני עם מקביליהם בצפון, ואמרו להם שאם הם באים לעשות בלאגן, בעיקר בכל מה שקשור לתיירים, יש להם עסק איתם. הרי אם אני גר שם, בתור בדואי, אני מכיר את אותו אדם שונה שמגיע, אני יודע שהוא לא שייך לשם. אני שואל אותו מאיזה באר אתה שותה, ואז אתה תופס אותו וגורלו ידוע. בתווך, בין הצדדים, יושבים על הכבישים חיילי הצבא המצרי, אז יש הפרדה. אי אפשר לנוע מרחקים כאלה גדולים בלי לדעת שהם זזים, כי הדרכים ספורות. יש מקום או מחסום של הצבא המצרי בהרבה מקומות. אי אפשר לעבור במרחבים האלה. הם קודם כל צריכים מורה דרך מקומי".



סיני זה דאעשלנד, וזה יכול להיות פרס גדול מאוד עבורם


"הדבר היחיד שצריך לשים לב אליו זה שירותי הרפואה של המצרים, זאת הבעיה. אמרתי למטיילים: 'חברים, הבעיה שלכם זה לא דאעש, אם קורה לכם משהו, תתפנו במהירות לישראל'. אני לא לוקח אנשים למקומות שזה מסוכן. יעידו כמה עיתונאים, שרצו לבוא איתי לקוסובו, עיראק, סוריה. אני לא לוקח איתי אף אחד, אפילו לא צלם".



מקומות של אופיום אלה מקומות מסוכנים בדרך כלל.


"הם תחת שליטה, הבדואים שומרים עליך. אם השייח' של ג'בליה ערב לי בראשו, אז אני בטוח", הוסיף. "אני בן 58, נסעתי לאן שנסעתי. אני חוזר ואומר שוב - אם הייתי חושב שיש שם צל צילו של סיכון, לא הייתי עושה את זה".



האם אתה חושב שהמדינה צריכה לחלץ אותך?


"אני לא פוטר אף אחד מלחלץ אותי. המדינה הזאת החזירה את אלחנן טננבוים, אחרי שהוא סחר בסמים, אז למה שהיא תסיר את האחריות הזאת ממני, כשאני משרת אותה, ומשקיע הרבה כספים בנגב ובהרבה מאוד מקומות. אם המדינה רוצה, שתסגור את הגבול, ואז לא אגיע לשם. אבל הדבר היחיד שמצדיק את השלום בינינו לבין מצרים זאת התיירות".